Modig träning väntas

"Du är modig”

 

Ett utdrag från helgens konversation med den här fröken (vars blogg jag alltid går in på om jag behöver peppas till ett löppass).

 

Jo men så här va: Strongday-Annika och jag ska ut och springa med Nike Run Club på onsdag. Jag är ingen löpare per definition, men jag är sugen på att bli. Jag tycker det finns en frihet i att springa.

 

Därav väntas modig träning!

 

Listan på Annikas blogg var ett alldeles utmärkt förslag till en liknande hos mig.

 

Helgens hurra: Att vi kände oss totalt ostressade – men hann med en hel del ändå. Men på våra egna villkor utan att vara skållade råttor.

Helgens skönaste: Söndagens korta 4 kilometers vinterlöppass. Det finaste: att jag har blivit så mycket starkare!

Men måste jag säga att min vän Svens rookieföreställning på Improvisationsteatern på Sigtunagatan gav mersmak! Bra jobbat Svenne!

Helgens mest oväntade: En gubbe som åkte med husvagn längs motorvägen, där husvagnen rullade på bara fälgarna. Bakom sig hade han en bil, som också körde i 40 km/timmen, med varningsblinkers. Jo, polisen inväntade dem en kilometer bort.

Helgens jobbigaste: Att helgen tog slut

Helgens dryck: Åh, det måste bli morgonkaffet!

Helgens plagg: Ah, mys all over the place – mjuka kläder är min melodi!

Helgens tråk: Att jag är bannad från SATS bokning, då jag glömt att avboka pass. En vecka får jag stå ut med att spontanträna eller springa. Det kan bli riktigt kul, ändå.

Helgens lyx: Avslöjas ikväll....

Helgens låt: Måste säga att Sarah Dawn Finers Winterland går på repeat i julstöket

 

 

Glädje och träning hör ihop!

 

 Helgens dröm: ett eget hus. I lugn och ro.
Kommentarer
Postat av: Annika - strongday.se

Du är modig. Jag är så duktig på att noja kring saker jag inte testat. Du kommer in och bara kör, det gillar jag. Skulle aldrig heller tagit med en vän på något jag inte tror att hon/han skulle gillat. Ses på ons! Längtar mest efter bastun!

2013-12-09 @ 20:57:33
URL: http://strongday.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback