Träning med Nike-flås

Det var värt det. Det var tufft, med lungor som skrek av förvåning. Men tack vare Strongday-Annika var jag med på ett pass som gav mig mycket. Dels, trots att jag hängde långt bak i intervallerna, så känner jag mig starkare än för ett år sedan. Dels är det något särskilt med människor som tränar i grupp. Så jag fick mersmak!
 
Vad gjorde vi då? Uppvärmningsjogg från Intersport på Drottninggatan till Humlegården. Sedan löpskolning i parken, med teknikgenomgångar. Och sedan intervallerna som chockade både kropp och knopp. Är inte alls van vid den typen av träning, men jag välkomnar nya upplevelser. Men i stunden var det jobbigt. För dig som undrar: 2 minuter rejäl pulshöjare följt av 1 minuts vila och sedan 1 minut på't igen. Samma sak med 3 och 4 minuter.
 
Foto: strongday.se
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback