Matmuffins - bra att bjuda på!

Att bjuda på fika är inte ovanligt. Men så trevligt.
 
Ofta blir det kanske något sött, och det behöver inte vara fel. Men ibland är det också skönt med variation!
 
Jag vill slå ett slag för....
 
 
 
 
 
Och givetvis bjuder jag på ett recept!
 
Matmuffins
 
12 stycken mellanstora

3 ägg

½ dl rapsolja

2 dl yoghurt

1 tsk salt

3 tsk bakpulver

2,5 dl vetemjöl

1,5 dl siktat dinkelmjöl

 

Fyllning

1 paket fetaost

Broccoli, 1 bukett

Coctailtomater 12 stycken

Oliver 12 stycken urkärnade

Parmesan ca 2 dl riven

 

Börja med att dela broccolin i mindre bitar - och koka upp dem så de blir "mellanmjuka" (ca 5 minuter). Skär upp fetaosten, halvera coctailtomaterna och oliverna, riv parmesanen.


Sätt på ugnen på 200 grader. Blanda ihop muffinsmeten i en skål. Lägg upp smeten i formar, till hälften. Tryck i tillbehören: broccoli, fetaost, tomat, oliver och sist över med lite parmesan!

Låt gräddas i 20 minuter i mitten av ugnen!

Smaklig fika!

 

 
När det gäller lite sötare fika har jag ett riktigt guldrecept... Det återkommer jag med!
 
Trevlig vecka!
 
 
Kommentarer
Postat av: Linnea - fotoblogg

Måste testa det nån gång! :)

2013-02-12 @ 02:19:03
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback