Fazer Blogger Boot Camp 2013 – en rolig, viktig & underbar dag!

 
 
 

Det är något alldeles särskilt att samlas med likasinnade för att träna och glädjas. Eller som arrangörerna själva säger: att göra high-fives på riktigt, inte bara nätet. Dagen var full av träning, många av oss gick på minst fyra pass – plus föreläsningar. Jag gick på casalls foam roller pass Self Myo Facial Release – där man masserar sig själv med en mjuk cylinder.

 

 

Sedan var dagens höjdpunkt, i alla fall för mig, med Anna Duberg som höll ett step-pass Pink celebration för Röhnisch räkning – helt underbart – och det bästa – min fot höll! Sedan var det föreläsning om kost – mycket kände jag till, men jag tycker absolut att en kostföreläsning ska ha plats i ett sammanhang som FBBC 2013.

 

 

Efter lunch var det dags för Latin fusion med Cecilia Ehrling (Let´s dance) – ett danspass som hade härlig musik, men kanske aningens för svårt för mig – men det spelade inte så stor roll, för roligt hade jag – och att få svänga på höfterna!

 

 

Den andra föreläsningen som jag var på hölls av två av arrangörerna – Terese Alvén (sparkibaken) och Sofia Bursjöö (uppochhoppa) – två historier med många gemensamma nämnare. Och det var också där jag reflekterade en gång extra över hur viktigt det är vad man förmedlar som bloggare – att man tänker ett varv till. Vi är förebilder – och med det kommer ansvar. Träning och hälsa är fantastiska grejer – men det kan också bli helt galet – med snedvridna bilder på vad som är viktigt i livet. Därför tyckte jag defintivt att föreläsningen med dessa två bloggare var helt rätt på FBBC 2013.

 

 

Sista passet var jag verkligen mör – men jag hängde med i 20 minuter – på ren vilja – det var Soma med Cecilia Gustavsson – otroligt bra pass som jag kommer köra på SATS när den lanseras i april. Hur ska man beskriva passet – jag tänker funktionalitet, kroppen som helhet, andning och styrka. Cecilia var proffsig till tusen och hennes starka kropp gav mig inspiration och vilja att fortsätta träna!

 

 

På kvällen var det en middag som anordnades på Finlandshuset, av Fazer och kocken Tomas Diederichsen, Årets Kock 2011 – en god middag med efterrrätt, och härliga trötta deltagare som fick vinstregn – hör och häpna – jag vann årets outfit! En hel goodiebag med böcker fick jag som pris! Magdalena Bibik fick oss att skratta med en alldeles ny och fräsch stand-up och kvällen avslutades med kramar och ett stort tack till tjejerna som anordnade Fazer Blogger Boot Camp 2013!

 

 

 

Och det är klart att det är extra roligt att FBBC 2013 hade så fina samarbetspartners och sponsorer

 

 
Bild från: fbbc 13 - kika på in här & förstås nya traningsevent.se
 

 Bild från fbbc13 och traningsevent.se

Och det som gör att vi blir extra glada är goodiebagen som vi får – helt otroligt fint innehåll

 

 Bild från fbbc13 och traningsevent.se 

I goodiebagen låg: Bröd. konfektyr samt bok från Fazer. Tights, shorts och t-shirt från Reebok. Linne från Röhnisch (dessutom fick vi sport-bh på plats!). Rabatt hos Löplabbet. Linne från Casall. Handduk från SATS. Vatten från Bonaqua, putsduk från Microsoft, tandkräm från Oral B. Tidningar från Fitness Lifestyle och STARK magasin. Hänglås från Abus/Habogruppen, rabattkupong på träningsresa med Inshapetravel , proteindryck från Valio. Gainomaxbar, postureband från Runday/Swedish posture, nötmix från OLW och rabatt hos WomensSportswear!

 

För mig var denna dag:

 

 

 

 

 

 
 
 
Kommentarer
Postat av: Stepup 2 Fitness

Så kul att träffa dig!!!!! KRAM!

2013-03-18 @ 10:06:50
URL: http://www.stepup2fitness.se/blogg
Postat av: Johanna

Vad roligt att de gör såna här saker och inte bara tränar ihop utan även tar upp dessa viktiga aspekter på bloggande! Oerhört bra!! Det gjorde min dag!

2013-03-18 @ 10:30:49
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: Dorota

Så roligt ni verkar haft det!!! Jättekul! Grattis till det fina priset!!! Kram

Ps. Om två veckor ses vi!!!!!!!!!!!!!

2013-03-18 @ 13:10:36
Postat av: Camilla

Åh, så kul att läsa om din dag. :)
Hej från grannen till höger på Casallpasset.
Grattis till vinsten!

2013-03-19 @ 15:33:43
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Underbart Emilia!! Glädje, skratt, utmaning, gemenskap. Underbart!!!

2013-03-21 @ 14:57:31
URL: http://www.angel19.blogg.se
Postat av: Anna Duberg

Emilia! Skulle skrivit för länge sedan men skriver nu; TACK för att du var med och lyfte energin på step-passet på BBC! :-)
Du har en jättefin blog. Lycka till med fot och allt framöver!
Kram Anna Duberg
ps - välkommen till nJoy i Örebro och var gäst på min lördagsstep kl 10 någon gång! bara höra av dig. ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback