Varje dag är ny

  

Det finns dagar som jag är alldeles omöjlig. Dagar då jag tänker: det kommer alltid att vara så här. Det kommer alltid finnas ljud som stör mig, människor som inte förstår, endorfiner som inte infinner sig och känslor som varar för evigt.

 

Varje dag och varje stund är ny.

 

Det är mitt nya mantra, och man kan inte hänga upp sig på sitt dåliga humör eller känsliga sinne. Nej, då ska man veta att nästa dag kan bli alldeles, alldeles underbar.

 

Så därför sitter jag och skapar mig något underbart. Som en glutenfri päronkaka, som ett bokat träningspass i värme. Och jag tänker, fan, det kommer alltid att vara så här bra!

 

Ett tag, vilket jag hoppas att vi kommer återkomma till, sa jag och kärleken i mitt liv att nu ska vi ha den bästa helgen ever! Tonårsaktig ton och glädje. Och det finaste: det fungerar! Så jag anammar detta ”bästa ever” till en fantastisk vecka, den kommer slå rekord i alla kategorier!

 

Denna vecka önskar jag mig, med all ödmjukhet som hjärtat besitter:

 

  • att jag och cirkulationsplatser ska ha en relation som liknar kärlek

  • att äkta träningsglädje ska få min hjärna att glädjeexplodera

  • att jag & hjärtat får den finaste två års-dagen

  • att jag säljer in en artikel, gärna två

  • att vädret blir sådant att mina promenader i den vackraste nationalparken blir av

  • att du får just det du önskar dig!

     

     

     

 

 

 Måndag. Jag är redo!

 

 

Kommentarer
Postat av: Dorota

Så ska det låta! Önskar att du får den veckan precis som du vill ha den! Kram

2013-09-22 @ 21:24:36
Postat av: Suz

Är i stan, hinner du ta en fika ngn dag? :-)

2013-09-23 @ 21:11:48
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Postat av: Tommy

En tanke, ur min synvikel: Äkta kärlek bygger inte på att man skall tillfredställa någon annans "behov". Att man sedan ser en medmänniskas dilemma och av ren och skär empati "försöker hjälpa" är en helt annan sak.

2013-09-26 @ 18:00:45
Postat av: johanna

fint!

2013-09-30 @ 20:33:55
URL: http://mixband.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback