Banansmoothie, lugn, dator...

Jag lyssnar på klassisk musik, hittade en skiva som vägrade att sättas på på CD-spelaren, men i datorn stortrivs den. Klassisk musik är underskattat och har fått ett hem hos mig. För nu. Sen om en vecka kanske det är något annat. Miss ombytlig som jag är.

Ni minns kanske boken jag nämnde igår? Må bra medan du lyckas. Den har faktiskt fått mig att tänka om lite vad det gäller tiden. För ja, den existerar, även om det är tilltalande att den skulle kunna vara en illusion... Ta till exempel mitt surfande. Det är ingen ordning på det. Jag klickar lite här, och lite där. Påbörjar ett blogginlägg för att avsluta det först en timme senare. Nej, lösningen är: att tänka i tidsblock. Det gör att man går in i ett tidsblock och så stannar man där tills man är färdig. Alltså en sak i taget. Och vara medveten om vad man faktiskt gör. Man får mer gjort och det är sant, för om jag tittar tillbaka på denna dag så är den alldeles full av aktiviteter:


- morgonpromenad 60 min
- träffade syster och gav henne present
- gick på 11.00-mässan
- kyrkfikat
- gick på stan med en kompis och blev bjuden på kokosglass, mums!
- har skrivit en offert
- diskat min megadisk


Och jag säger er detta, att använda sig av tidsblock är inte illa. Men nu är jag trött...

Prästen hade ett så bra tal idag på mässan. Det handlade om hysterin som svininfluensan orsakar. Men att det finns andra "virus" som skadar oss människor också. Typ egoism och att inte se sin medmänniska. Det bästa han sa var: vilket vaccin ska vi ha mot det? Precis.







Ni kanske undrar över dessa bilder. De är ifrån Warszawa. Jag hade så dålig uppkoppling där och därför lägger jag upp dem nu!

Kommentarer
Postat av: Sven

Det är en bra bok det där. Kram

2009-08-30 @ 21:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback