100 dagarsutmaningen

Jag har lite svårt för nyårslöften - trots detta hade jag ett som jag företog mig förra året och jag lyckades - jag slutade röka på nyårsafton och idag, den 25 december, har jag varit rökfri i nästan ett år. Stolt. Jo.


Men, som sagt, jag tycker inte om det stigma som uppkommer när det gäller nyårslöften, trots att första januari är en dag som alla andra. Men i år gör jag alltså en fuling och gör en utmaning som ska gälla i hundra dagar. Sven är också med på den, fast vi formulerar den på olika sätt (alla är vi unika). Ni som följt bloggen känner till Måbrautmaningen, som pågår i 20 veckor (den kan du läsa om här). Där är jag inne på femte veckan och det går ganska bra!


100 dagarsutmaningen
handlar om att komma i form med promenader. Man kan säga att jag testar om promenader är en bra metod. Jag har under november och december varit ute mycket för att suga åt mig lite ljus och i och med detta har jag funnit att promenader är väldigt stärkande! Det känns suveränt! Dessutom är det så att det blir lättare när man är två - och vi har diskuterat fram och tillbaka hur det ska se ut.



Här kommer mina utmaningar -


Promenera VARJE dag, minst en halvtimme (allt annat är bonus) - i promenaden ska jag bli andfådd minst en gång (vi har en backe som är en riktig "killer")


Inte äta efter klockan åtta (men absolut inte lägga mig hungrig)




100 dagarsutmaningen började den 22 december 2009 och kommer att pågå fram till den 31 mars 2010




Kommentarer
Postat av: Emily

Hej tjejen!

Vilken superfin blogg du har skaffat dig. Jättekul! Vi har precis vaknat i Norrtälje. Tusen tack för de fina julklapparna. Du räddade vår jul med julmusiken :). Och boken verkar riktig lovande. Jag hör av mig senare.

Varm kramis Emily och Anders (som sitter i soffan brevid och väntar på frukost)

2009-12-26 @ 09:24:54
URL: http://www.emforme.se
Postat av: Sofia

Lycka till med träningen o 100dagars!!kram S

2009-12-27 @ 22:01:12
URL: http://www.metrobloggen.se/traningskoll

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback