Bra, bra och åter bra

Det är sådana här dagar jag tycker om - när det händer oväntade saker. Som att jag fick mat hem för en månad. Bokstavligen. Jag har hällt hemlagad ärtsoppa i frysboxar och lagt oxjärpar i plastpåsar. Nu ligger allt tryggt i frysen och jag vet att det finns inga dåliga tider. Om man har en bra frys vill säga. Ja, var förbi en bekant och han lastade allt detta på mig - ett ok som jag gärna bar. Men det var fint idag, borta vid St Eriksplan - det var vackert att se fasaderna, ljuset inne hos människorna, och de lekande snöflingorna...Någon försökte frenetiskt att cykla i snön, men det var inte mycket att komma med. Människor ser friska ut, det måste jag säga, så röda kinder!

 

 

Nu ska jag snart göra det sista på nätet - och sen är det arrividerci - jag vill mysa med en bok innan jag somnar. Imorgon begär jag mig liiite tidigare till jobbet - vill inte komma sent. Idag var det ju busskaos, så det är bra att vara ute i god tid!

 

 

Jag fick mig en funderare. Om detta med jul och alkohol. Nej, det är inte en bra kombo - människor förändras med den (alkoholen) och skapar konstiga stämningar. Och det är inte julstämning. Våga vit jul. En som tagit temat på allvar är allas vår Bloggvärldsblogg, där mymlan skriver och härjar med länkar. Men det är viktigt att sådant tas upp. Nej, gör julen till vad den egentligen är meningen till att vara. Skapa inte ångest hos nära och kära.

 

 

Sedan finns det ju givetvis teman att skriva efter, i vanlig ordning. Och jag väljer att skriva om ålder nästa gång vi ses. Då har jag något att fundera över med andra ord. Jag som fyller 30 år i januari.

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Jenna

Är det din gran? Der ser fin ut iaf :) Själv ska jag inhandla en miniminigran i helgen är det tänkt!



Jag tror nog att lite solterapi gjorde susen för melatoninnivåerna där borta :) Nu är det sista pluggkämpandet, sedan tenta och lite ledighet!



Kul om du joinar bootcampen! Så härligt att få träffa alla bloggerskor på riktigt tycker jag!



Hoppas du får en riktigt bra helg Emilia!

Kramar

2009-12-18 @ 15:10:45
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback