Emilia är inne i en annorlunda fas...

För någon dag sen kollade jag och Sven på en DVD med Ambres. Det handlar om ett medium. Inte så mycket min melodi, men Ambres hade en del kloka saker att säga som även tangerade mina värderingar. Han pratade bland annat om mayan och det skulle man kunna kalla den värld som består av ha-begäret och alla prylar samt kommersialisering. Ambres menar att Mayan begränsar oss och för mig är det sant. Alltså, släpper vi mayan är vi fria på riktigt - så kan jag känna i alla fall. Att inte ha ha-begär är ganska skönt. För mig är lycka annat - även fast jag nu är inne i en trötthetsfas där lyckan enbart finns lite smått i bakgrunden. Ni minns kanske förra veckan då jag var mega-lycklig? Nu har jag fått en baksmälla kan man säga...Går omkring och tror att det fattas saker i min kropp - typ näringsbrist. Men det är nog snarare så att jag har för bråttom och gör för mycket saker. Nu gör jag ingenting istället. Tricket är att inte ha dåligt samvete för det, utan snarare vara glad över ingentingandet.


Saker jag mår bra av:


Gå i kyrkan
Yoga (kom igen Svenne, vi måste gå snart...)
Djupandas
Myntate
Bada
Lyssna på Bra Musik
Se på film
Massage (ska ringa min sjukgymnast)
Vänner (borde vara först på listan)
Träning (jympa i parken ikväll)
Vatten



Kommentarer
Postat av: Jenna

Det är så märkligt, men håller med om att det lätt blir att man gör en himla massa saker eftersom det finns så mycket som är roligt, och ändå kan man må lite dåligt att känna att det saknas något. För min del är det faktiskt ofta just "ingentingandet" som då saknas :) Börjar bli bättre på att märka när det är det som jag behöver.



Vilken härlig må-bra-lista du har gjort. Nu blir jag sugen på att göra en själv! Det är alltid bra att påminna sig :)

2009-07-23 @ 18:33:02
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback