Sat nam - yoga för en sargad själ

Har hittat en radiokanal som har bra musik, ingen reklam och inget onödigt snack. Det fungerar alldeles utmärkt för mig med andra ord! Klockan är 20.51 och jag ska snart förbereda mig inför natten. Jag saknar persienner här i stora rummet - men en sak i taget.

Idag har jag gjort något som jag kan vara stolt över - en första artikel på fit mama som handlar om dryck - så var så goda

Yogan var bra, det var bara jag och Sven där, men det var bara trevligt! Kanske att det blir nästa vecka också, hoppas! Yoga är nog bra för lilla mig som har hamnat i en svacka. När jag låg i sängen och tyckte synd om mig själv så ringde gulliga Ulliz och sen mådde jag lite bättre - hon fick mig på andra tankar helt enkelt!

Imorgon ska vi på äventyr - jag hoppas på bad! Och fint väder!

Just det: en oslagbar kombination i matväg: aubergin som jag först saltar och efter en halvtimme sköljer för att sedan steka i bregott och olivolja, kryddar med peppar och salt. Jag pressar vitlök i en cremefraiche och blandar med hackad lök, kryddar lite. Steker upp strimlad kyckling. Skär upp en tomat och sedan är det bara att servera!! Se bilden nedan!


Kommentarer
Postat av: Dorota

Hej, hej journalisttjej!

Jättebra artikel!

Kul att du börjat med Yoga. Visst är det rogivande? För några månader sedan köpte jag en spikmatta och använder den flitigt. Det måste du prova. Jag lovar att du inte kommer att bli besviken. Ha en fin dag, vännen! Kramar

2009-07-30 @ 08:59:28
Postat av: Jenna

Ser supergott ut :) det var länge sedan jag åt aubergine..

Vilken bra artikel du skrivit på fitmama. Tänkvärt tycker jag, för det är verkligen drycker som är boven i dramat många gånger!

2009-07-30 @ 19:30:39
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback