Official soja-pancake master!

Det är jag det! Ja, alltså jag måste ge er ett recept som kombinerar det nyttiga med det goda - helt klart nöjd med dagens insats i köket (syrran också, hoppas jag!)

SOJAPANNAKAKOR MED MUMSIG RÖRA
6 dl sojamjölk
3 dl blandade mjölsorter (här kan du välja mellan det vanliga vita mjölet och grahamsmjöl m.m)
3 ägg (protein tror jag på!)
salt

Blanda ingredienser och stek pannkakor. Under tiden kan du göra följande:

Fyllning, dvs den MUMSIGA RÖRAN
1 mango
2 päron
1/2 dl russin, söta
1/2 dl cashewnötter

4 msk keso
1/2 vaniljvisp
kanel

Skär frukten i små bitar, tärningar eller som det passar dig. Smått ska det vara i alla fall. Hacka nötterna. Blanda allt med keso, vaniljvisp och kanel.

Fyll pannkakorna med den MUMSIGA RÖRAN - det här är en kombinerad "lätt" middag med efterrättskaraktär!









Sen var ju Sven här också, och jag kan berätta att.....





Kom ju på nu att jag gjorde en god bönsallad, vill gärna dela med mig av lite mer recept: var så god!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback