En sovlördag - men jag är glad för det!

Ja, det var inte bara sömn som var på agendan idag (mellan 14.30 och 20.00) utan på förmiddagen var det konfirmation av katolska ungdomar i S.a Eugenia kyrka. Anledningen till att jag var med var att Christian, som är deras "lärare" hörde av sig till mig och undrade om jag kunde ställa upp som fadder till en av dem. Och det ville jag! Biskopen var där och hela ceremonin var väldigt vacker och tänkvärd. Men jag hade sådan huvudvärk att jag efteråt kände mig helt slut. Köpte en kulglass med choklad och jordgubb. Och så sushi på det - mums! Ja, det kändes lite bättre. Så kom jag hem, satte på kaffe och skulle "bara" lägga mig ner en stund och vila - ja det slutade med fem timmars sömn. Men efter den här veckan så behövde jag det och nu känns det bättre. Åt lite korvstroganoff till middag och så lite kanelbulle. Nu sitter jag och tittar på Robinson och är lite sugen på "se upp för dårarna". Såg den svenska filmen förra hösten - jag tyckte verkligen att den var bra,

Apropå film -. igår var jag på bio. Igen. Med Sven, Carlos och Kostas. Vi såg Star trek, det var premiär! Det var kul!

Jag har fått några förslag på vad jag ska måla: porträtt, blommor och hus (Nisse Norr) samt Muffimu (hund), maträtt och centralstation. Vi får se vad det blir. Än så länge får ni titta på mitt senaste alster!





Kommentarer
Postat av: Nisse N

Underbar bild, fantastiskt fin! Verkligen ETT med NATUREN! Detta kallar jag konst, en konstkunnig skulle kanske klassificera det som naivistisk stil. Många kända och fina konstnärer har målat i den stilen. Snart får du börja tänka på en utställning Emilia!

2009-05-10 @ 11:02:28
Postat av: Emilia

TACK!



Kram

Emilia

2009-05-10 @ 19:47:32
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Sven

Jag blev glad av målningen och det känns nästan som jag är där vid vattnet och svalkar mig med saft. Du har anlag för detta Emilia. Ett stort bra!

2009-05-11 @ 14:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback