Fredag - äntligen!

Och det bästa av allt - en ganska lugn helg framför mig. Imorgon, till exempel, har jag ingenting planerat - skönt. Göra vad jag vill. Försökte få syrran att komma över - vi får se om jag lyckats att övertala henne...Ligger för närvarande i soffan och tittar på Humorgalan - men jag skrattar inte särskilt mycket. Är för trött helt enkelt. Därför lockar sängen mycket...Bara lägga huvudet på de kalla kuddarna och låta täcket omfamna mig. Jag drömde helknasigt i natt, om en vän som jag har. Det var mest konstigt och inte obehagligt. För oftast så drömmer jag obehagliga drömmar och det är synd. För mig är nattens drömmar väldigt sällan något jag kan prata positivt om. Tyvärr...

Ja idag är det första maj, men medan en del demonstrerade så jobbade jag på Ica Vanadis. Tog en lunch utomhus, det blev en kycklingsallad och en brämhults med jordgubbs- och limesmak. På det hela tyckte jag att det uppdrag var kul och jag återkommer gärna till denna butik.

Middagen ikväll liknade i mångt och mycket gårdagens, här får ni en bild!



Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Mums vad gott! Den krämiga osten och rökta skinkan tror jag. Skivade bananer, grön paprika, röd paprika, kanske kiwi, möjligen papaya, kanske pumpa eller squash. Ja är väl på ett ungefär vad jag kan urskilja. Du nämnde Brämhults goda juice. Ska avslöja min favoritjuice som väl är av det ovanligare slaget nämligen grönsaksjuice. Tycker att det är så vansinnigt gott. Men har märkt att det inte är så lätt att hitta i butikerna. Så mitt förslag är att du skulle demonstrera detta någon gång. Första maj är en utmärkt dag att demonstrera. Juicen är dessutom röd. Brukar också finnas morot och tomatjuice i samma serie och märke. Men som sagt jag föredrar alltid ren grönsaksjuice. Tror att det kan bli en populär dryck om fler får upp ögon och smak och att det finns, helst inte alltför dyrt. Så tänk på det, och så nyttigt sen. Något att drömma om kanske. Du kan väl tänka och läsa fina saker innan du somnar så kanske drömmarna blir därefter...



Lyckönskar

Nisse

2009-05-02 @ 07:45:13
Postat av: Emilia

Hej Nisse! Ja, grönsaksjuice är gott, nyttigt och lite ovanligt. Hade jag en juiceapparat skulle jag göra egen. Ja, idag kommer jag inte ihåg drömmarna, tur är väl det. Tar det ALLTID lugnt innan jag sova och försöker tänka positivt. Nu ska jag njuta av min lediga dag!



Kram och tack för inlägget!

Emilia

2009-05-02 @ 11:28:29
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback