Om jag fick välja...

så skulle klockan bara vara sex. Men nu är hon ju snart nio. Och då är det dags för yoga...för att tona in mig själv har jag därför satt på lite musik som ska inspirera till lugn och ro. En mycket trevlig dag idag, var bland annat med min kompis Henrik och som ni såg i det tidigare inlägget så gjorde vi god mat. Henrik sa t o m att det smakade gott - det bugar och tackar vi för! Middagen för mig blev förstås en favorit i repris, det som passade bra till dessa biffar var sötsur sås. Idag unnade jag mig en liten kopp kaffe, bra det, för då hade jag en anledning att ta slut på den "vanliga" mjölken. Sitter nu och läser Dorotas C-uppsats om anorexia nervosa - mycket intressant! Annars är läget ganska bra, ska upp med tuppen imorgon, så det blir tidig kväll ikväll. Och min bror kommer imorgon! Det ska bli kul att ses, verkligen! Ska ta med honom till en thailändsk restaurang som ligger ganska nära Kungsträdgården - jag är mycket förtjust i thailändsk mat. Och koriander - min nya favorit - har jag ägnat särskilt mycket tid till: ska laga grönsakscurry, med detta recept (som jag hittade här):

Grönsakscurry


Ger 4 portioner.

4 st potatisar

2-3 st morötter

2 st gula lökar
1 st blomkålshuvud

2-3 st vitlöksklyftor

3 st piri piri

1-2 msk curry

1 tsk kardemumma

1 burk tomater

2 dl grönsaksbuljong

salt

svartpeppar

2 dl kokosmjölk

1 burk kikärtor, 400 g

1/2 dl cashewnötter 
koriander, färsk


Skala och tärna potatis och morötter. Skala och hacka lökarna. Skölj och dela blomkålen i små buketter.

Fräs potatis, morötter och lök i olja i en stekpanna tillsammans med pressad vitlök och kryddor. Tillsätt blomkålsbuketter, tomater, buljong och kokosmjölk. Låt koka ca 15 minuter. Smaka av med salt och peppar. Blanda ner kikärter, cashewnötter och hackad färsk koriander.


Så förhoppningsvis på tisdag kommer jag att tillaga denna rätt!




Denna bild har min bror tagit - det är mitt öga!
Kommentarer
Postat av: RONJA

Nu skrapar vi ihop lite röster! Kika bara in snabbt och rösta på mig som nr 2. Det vore jättesnällt av dig!



http://enfliickasdagbok.blogg.se/2009/may/10-finalister-2.html



Tack så förhand! :D

2009-05-24 @ 20:58:35
URL: http://septembre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback