Vindruvor och citronvatten!

Färdigduschad, färdigdiskad och snart färdigbloggad. Lyssnar på kommersiell radio, de spelar Viva la vida med Cold Play. Deras senaste skiva med titeln som låten jag nämnde är ruskigt bra. Sådär att jag kan rekommendera att ni går in på youtube och slår upp dem. Mysfaktor och bra musik helt enkelt. Jag var på klassisk konsert förra veckan, så är ju lite sugen på att köpa någon skiva. Men sparar ju till sommaren samtidigt, så vi får se.

Såg på nyhetena idag och bland annat handlade det om afghanska barn som har olika funktionshinder, bland annat hörselnedsättning/dövhet, och svenska afghanistankommittéen hjälpte dessa barn. En flicka, som var döv, berättade med stor inlevelse hur mycket detta betydde för henne. Särskilt att träffa andra flickor som hade samma funktionshinder som henne själv. Det var roligt att se positiva nyheter, verkligen.

Ja just, vindruvorna ja. De är slut nu. Goda som efterrätt till dagens middag: korv stroganoff med ris. Har inte gjort den själv dock. Också mycket mumsig och perfekt efter-träningen-mat! Ja, idag var jag laddad på Friskis. Jag till och med sprang på bandet - brukar i vanliga fall gå i snabb takt. Jag hoppas att Carlos är stolt över frugan (mig) nu! Nästa träning blir antingen på torsdag kväll eller på lördag.

Dagens mål var att avverka disken - de små målen räknas också! Och jag fixade det! Hälsa har varit i fokus idag och tacksamheten följer med på köpet - ja, det har varit en mycket bra dag!









Han hade funnits där ett tag, men hon kunde inte vänja sig vid honom. Hon försökte lyssna till vad han sa, men hennes ögon vandrade mjukt över hans panna, ögonbryn och slutligen: ögonen. Där ville hon stanna, men fruktan att bli upptäckt styrde över henne att le och komma tillbaka till sin lyssnande position...

En bit av kärlekens mysterium i en ung kvinnas liv

Kommentarer
Postat av: Matilda

gott med vindruvor! nu blev jag sugen... och för ovanlighetens skull så HAR vi faktiskt vindruvor i kylen.

ska nog skutta dit efter denna kommentar! :-)



sv: jasså din mamma tittar också på det porslinet? vilken smak hon har! ;-)



ta hand om dig!

2009-05-06 @ 13:05:18
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback