Livets värdefullhet

Nej. Nej. Nu vill jag tänka om här. Är det verkligen så att meningen med livet är att ha ett jobb, tjäna pengar, betala sina räkningar och mat och sen börja om igen? Är det så att medan jag bekymrar mig för mitt nästa blogginlägg så finns det barn som sitter i fängelse i Thailand? Och är det så att begränsningen av sig själv är nödvändig fastän man strävar emot och kör på i 180...?

 

Vi är inte fullkomliga, oavsett tro och religion. Vi är människor som kan väldigt mycket. Särskilt tillsammans. Och så finns det stunder då andra måste finnas till för oss. Och vi får ta emot. Det är ju inte så konstigt. Även om många av oss har svårt att be om hjälp. Eller kanske att ge hjälp? Idag "arbetade" jag på basaren i kyrkan. Vi nådde nästan 100 000 kronor. Som är till förmånen för de barn som finns i Thailand under inhumana omständigheter.


Jag är ganska duktig om att be om hjälp - jag frågar Sven, eller någon annan när jag inte klarar mig. Kinga är en klippa när det gäller kreativa lösningar på CV:n. Dorota lyssnar som få...Ulliz´kramar är i särklass...Emilys styrka är att hon är Emily. Carlos vet var närmsta internetcafé ligger när jag kämpar med en fånig skrivare hemma....Kostas frågar alltid hur jag mår. Pappa svarar på mobilen oftast, trots att han har mycket att göra. Mina systrar finns där, även fast jag vet att jag är jobbig. Min tro svarar på mina själsliga frågor, prästerna hjälper en i svåra stunder. Line messar och ger svar på hur jag ska plantera om. Maria och Klara hjälper mig att komma ut i dagsljuset.


Och om jag behöver hjälp med att förstå varför jag älskar dig fastän jag inte vill, så förklarar din famn allt om min kärlek till dig (lyssna om du vill förstå)


En trött Emilia famlar över tangenterna och ändrar inställning, försiktigt, men en inköpt lykta från basaren. Ibland skulle det vara skönt att förstå vad jag gör här. För jag undrar verkligen.

 

Varm kram,

En som vill, men inte vet hur

Kommentarer
Postat av: Kinga

Fint skrivet vännen!

Kram

2009-11-15 @ 01:47:17
Postat av: Viktoriae.blogg.se - Bloggen om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Hej! Jag har funderat kring att utbilda mig och hade planer på att i somras läsa lite psykologi.. men omständigheter gjorde att det inte blev så. Just nu så försöker jag att få erfarenhet (har mest pluggat saker jag inte kommer jobba med har jag kommit på i efterhand) och kunna hitta ett jobb för att få ihop lite pengar.. vet inte vad jag vill jobba med i framtiden.. det är så svårt..vi får se dock..



Förut trodde jag att pengar var allt men nu har jag omvänt mina tankar för så är inte fallet. Pengar kan komma och gå, men t.ex min familj den består (hehe, rim där) det är upp till var och en att hitta vad som har värde för oss själva men jag tror det är viktigt att också förstå varför det skulle vara av största värde så att det är något bra för oss.. lite förvirrande kanske, du får säga till i så fall ;)

2009-11-15 @ 12:05:18
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Dora

Vilken fin inlägg vännen!

Ja, pengar ger oss en del trygghet men de gör oss inte lyckliga. Pengar har ingenting med lycka att göra.

Tack för att du finns,

kramis

2009-11-15 @ 12:56:21
Postat av: Matilda

Vilket fint inlägg. Tankar man känner igen sig i.



Vad kul att du och din kompis gjorde en planering över hur du vill ha det i din lägenhet! Alltid roligt med förändring när det kommer till inredning, skoj skoj! Hoppas det går bra!



Kram Matilda

2009-11-15 @ 19:55:31
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Svenne

Help, I need somebody,

Help, not just anybody,

Help, you know I need someone,

Help!



When I was younger, so much younger than today,

I never needed anybody's help in anyway.

But now these days are gone, I'm not so self assured,

Now I find I've changed my mind, I've opened up the doors.



Help me if you can, I'm feeling down

And I do appreciate you being 'round.

Help me get my feet back on the ground,

Won't you please, please help me?



And now my life has changed in oh so many ways,

My independence seems to vanish in the haze.

But every now and then I feel so insecure,

I know that I just need you like, I've never done before.



Help me if you can, I'm feeling down

And I do appreciate you being 'round.

Help me get my feet back on the ground,

Won't you please, please help me?



When I was younger, so much younger than today,

I never needed anybody's help in anyway.

But now these days are gone, I'm not so self assured,

Now I find I've changed my mind, I've opened up the doors.



Help me if you can, I'm feeling down

And i do appreciate you being 'round.

Help me get my feet back on the ground,

Won't you please, please help me?

Help me,

Help me,

Ooooooo.

2009-11-15 @ 22:02:24
Postat av: Emilia

Oj oj. Sven. Du får vara försiktig med tangenterna. Men TACK för den fina låttexten! Verkligen. Och Kinga för din varma kommentar. Och Viktoriae.



Snipp snapp snut, nu är det snart slut!

2009-11-16 @ 22:51:09
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback