Smoothie, söndagsförväntan, Damernas Detektivbyrå

Det blev en härlig promenad på Djurgården tillsammans med Herr Höckert - det var verkligen strålande väder och framåt marscherade vi. Vi diskuterade allt ifrån vår lilla föreställning till matplanering. Ett ganska vanligt upplägg för team Emilia och Sven. Det var fullt ös på Djurgården, alla, ja hela Stockholm var på gång.

Sedan gick vi till fiket bakom Dramaten - kommer inte ihåg vad det heter, men jag har varit där med Maria och Klara en gång. Så får vi våra laxmackor, och flyttar oss närmare fönstret. Jag kikar lite åt höger - och då brinner servetten - ganska rejält. Sven tar tag i den och jag pekar på vattenglaset. Så var det med det. Och det luktade bränt. Sedan får jag fnissattack - se upp för Emilia och Svenne, the next generation of pyromaner

Jag är lite smått glad - köpte nya byxor och skor idag - och det är på tiden! Ska försöka lägga upp bilder vid senare tillfälle.

Söndagsförväntan - ni kanske undrar vad jag menar? Ofta pratas det om söndagsångest - och då vill jag säga som så här - gör om det till söndagsförväntan! Mer positivt och lättare att hantera! Så från den kommande veckan förväntar jag mig:

Måndag: en lugn tid med en person som jag ska vara fadder åt i kyrkan. Och härligt yogapass på kvällen!
Tisdag: ska umgås med tjejerna Maria och Klara - det är ju en av veckans höjdpunkter!
Onsdag: Jobb med Nutrilett. Eventuellt Yoga på kvällen
Torsdag: Möte på Mellanmålet tillsammans med Herr Höckert
Fredag: Jobb - nu i Kista Galleria
Lördag: ??
Söndag: Kyrkan

Jag vet att utvärderingen av Måbrautmaningen för den gångna veckan kommer först imorgon, men jag känner att jag redan nu medvetandegör att jag ska försöka må riktigt bra denna kommande vecka!

Idag på tunnelbanan hem, efter att vi höll på att sätta eld på caféet, så träffade jag på en gammal skolkamrat från gymnasietiden. Det var faktiskt lite omtumlande. Men jag hoppas på en snar återträff med några gamla vänner! Och det tänker jag se till och inte bara sitta här och ha goda intentioner. Action is the key!


Dagens ros: till Sven som orkade med att både promenera och shoppa.
Dagens ris: rökare som inte tar hänsyn










Om en timme börjar Damernas Detektivbyrå. Jag förbereder mig genom att äta lite grann....
Kommentarer
Postat av: Dorot

oj, uwazaj piromanko!! Co powiedzial personel w restauracji??

Ta hand om dig.

Kram

2010-02-07 @ 20:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback