Det är klart att man ska använda grädde i maten!

Kan det vara reklamen som Skånemejerier gör? Det här med "en skvätt grädde i maten...." ? Hur som helst, la till några matskedar grädde i en tonfiskröra som jag gör till mina pannkakor ikväll (jajemän, det ska bli fyllda pannkakor!) och det blev dundergott. Här kommer ett litet recept på röran jag gjorde. Kan även serveras med pasta! Om man inte är sugen på att göra pannkakor.

Dundergod tonfiskröra!
1 burk tonfisk
1 halv gul lök, hackad
1 halv avokado, i små bitar
1 dl keso (jag är mycket inne på detta med protein just nu)
3-4 msk grädde, gärna ekologisk
Krydda med salt och peppar. Jag använder Santa Marias piripiri, som är bra som peppar

Blanda allt förutom grädden. Ta i den sist. Smaka av - "oj sjutton vad gott" ska reaktionen vara. Annars - krydda till lite!

Dags att gå ner till tvätten. Jo för det hann jag trycka in idag!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken mysig blogg! Och vi fick en mysig kväll, snart dags att sova, fullt upp resten av helgen! =)



Ha det fint!

2010-10-08 @ 22:09:30
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Svenne

Gillar

2010-10-08 @ 23:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback