Att skala av lite, för att låta inspirationen få plats

Det är en annorlunda vecka. Minsann. Ja, det kan krävas beslut av kalibern "minsta möjliga ansträngning" för att göra plats åt det som är så viktigt: inspirationen. Nu talar jag inte om träningen, för den har fått ta plats denna vecka. Men det är annat som har lagts åt sidan. Och det har inte varit lätt. För hjärnan är ju online hela tiden. Men så här andra dagen går det mycket bättre. Det är skönt att inte tävla mot klockan. Men så kom det fram två frågor som jag faktiskt inte har svaret på.

Nummer ett: vad tycker jag om att göra?
Nummer två: vad gör mig lycklig?

Hjälp. Borde man inte vid 31 års ålder ha superkoll på dessa saker?

För jag tror jag vet svaren. På en höft. Men det är sällan jag gör de saker som jag tycker om, i alla fall när jag är ensam. Annat får ta mer plats. Typ saker som jag tror måste göras. Blä för det. Mer av den andra varan. Mer av lyckliga saker.

Här kommer lite bilder från helgen. Det blev en del med dig och en del med Herr Höckert. Vilka härliga karlar jag umgås med! Herr Höckert ger medgivanden vad gäller bilder!






Kommentarer
Postat av: lixy

Bra blogg :)

2011-05-04 @ 09:27:22
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jag känner verkligen att jag har fått tävla med klockan på sistone. Kortsiktigt har det sin charm tycker jag, och är riktigt motiverande, men oj vad jag kommer behöva en liten paus efter nästa tenta. Viktigt inspirerande fråga du ställer, som man borde ställa sig själv dagligen. Från och med i eftermiddag och fram till söndag morgon kommer jag leva efter vad-jag-tycker-om-att-göra-filosofin och ta ledigt från allt annat :) Det är en allt eller inget period just nu!



ha en riktigt skön helg tjejen! Kram

2011-05-06 @ 07:24:57
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emma

Yes, jag är civilekonom och blev klar inflör sommaren 2009..tror jag. Japp, så är det! Jobbar du med ekonomi nu?



Jag har börjat följa ett löpprogram nu och det är det som finns på Marathons hemsida inför Halvmarathon. Jag följde det förra året också. Men annars brukar jag se till (eller vill försöka i alla fall) att få något intervallpass, något längre och något jag bara känner för. Men man får ju känna efter i kroppen också vad kroppen känner och kan prestera en viss dag. Typ så! Följder du något träningsprogram med din löpning?



Ha en fantastisk helg! Kram!

2011-05-06 @ 09:48:58
URL: http://faw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback