Recept för en perfekt kväll

Nej. Alltså det handlar inte om skryt. Men det handlar om, som jag har skrivit i de senaste inläggen, att kroppen ljuger aldrig. Jisses, det är så sant att en krönika på ämnet är väl värd tiden. Det här är min erfarenhet från dagen - att spotta ut allt slem som lagrats i kroppen. Ja, vet inte om detta skulle kunna kallas för detox? Hur som helst, förutom dessa snuskigheter, så har min kropp berättat för mig vad den vill ha. Jag gjorde ihop en jordgubbsdrink på frysta jordgubbar, några tranbär, vatten, yoghurt och lite socker. Då blev kropp och knopp nöjda. Men sen vet du, kunde den inte sluta tänka på pizza. Capricciosa skulle det vara. Vad gör man? Jo man lyssnar. En välinvesterad pizza senare: jag känner mig nästan frisk från förkylningen! Det finns en botten i allt snorande!

Jo. Jag hann inte fota pizzan. Men god var den! Sådär alldeles lagom. Nu funderar jag - hur ska kvällen fortsätta? Är ovan att vara ensam tror jag. Trivs dock i det egna sällskapet. Det går någon Wallander ikväll som kan vara värd att titta på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback