Små yttre saker som kan göra mig lycklig

Efter gårdagens något turbulenta natt med volontärarbete, fick jag mig en helt underbar söndag. Efter kyrkan mötte jag upp Svenne och vi träffade Kostas på Mariatorget för att äta sushi på ett av mina favoritställen på St Paulsgatan. Sen fikade vi på Blooms, men där blåste det så mycket att vi förflyttade oss till parken vid Mariatorget - ett mycket bra beslut! Då hade även en till kompis kommit, Elisabeth. Vi låg där på gräset och vilade, hur skönt som helst.

Här hemma är det storkok på gång tillsammans med Svenne. Han är inne i en period att göra matlådor och lånar mitt kök idag. Vi har dessutom äntligen planterat om min orkidée. Det är en sak som gör mig lycklig, att se till att blommorna mår bra! Och en annan sak är ju detta med tvålar. Köper gärna fina tvålar att ha i badrummet - den nyaste kommer från Ytterjärna, och luktar gurka...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback