Ibland undrar jag

Det bor en ängel i mitt rum. Hon gör mig lugn.
Det bor en annan i min kropp. Hon har den vackraste av själar.
Hon är kärlek. Hon är hopp.
Och hon berättar för mig, allt det jag säger dig
Jag älskar dig

(Eva Dahlgren, Ängeln i Rummet, versionen såsom jag hör den)

Versionen som Laleh gör i Så mycket bättre är en av de låtar som jag lyssnar på nu.

På kvällarna, innan jag går och lägger mig, händer det något i själen. Jag tänker i textform och formulerar allt det där jag vill skriva. Till dig. Till er. Till många. Skrivlusten är maximal. Ändå väljer jag att sova. För att Rutan är prioriterad. Det är en balansgång. Och jag väljer att inte gå på mina impulser just nu. Även om det kliar i fingrarna.

Nu är det en ny jobbdag. Eller jobbtimme mer exakt. Jag fungerar bäst om jag får arbeta intensivt i någon timme, för att sedan ta paus. Faktum är att de bästa idéerna får jag när jag vilar eller när jag är ute i spåret. Så lägg in vila på schemat - du vinner på det! (eller träning!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar

2011-11-08 @ 11:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback