Livet under lupp, vilka är våra ettor, tvåor och treor?

 
 
Förra veckan var Jacob Wismar och föreläste på den kostkurs som jag befann mig på.
 
Det var mycket som fick mig att inspireras. Jacob föreläste en del om sitt eget liv, i 40 punkter. Hur han har designat sitt liv, helt enkelt. Sen var det mycket annat som han fick med - bland annat den bok som han skrev för några år sedan, som utgår från något som han kallar Familjemetoden. Men mer om detta kommer senare, när jag har testat den!
 
Men. Prioriteringar kom på hans första punkt, nummer ett.
 
Och är det något som jag har tjatat om - så är det vilka prios vi har. För när vi har skarpt läge, så handlar det till syvende och sist om: vad är viktigt i mitt liv - vad kommer på första plats? Jag kan avslöja att Jacobs nummer ett var familjen.
 
Min etta är: mina närmsta relationer, inklusive den med mig själv
 
Min tvåa är: att funka i kropp och knopp - i förlängningen innebär det att mat, sömn och träning ligger högst upp.
 
Min trea är jobbet.
 
Ge mig din etta, tvåa och trea?
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Dorota

1. Familjen
2. Hälsa inklusive träning, hälsosam mat osv.
3.Vila när Gabriel vilar ;-)

Kram

2012-10-30 @ 12:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback