Vi behöver inte inspiration längre

Du läser bloggar. Du har ett konto på Instagram och ett på Pinterest. Du umgås på Twitter och Facebook. Allt detta kan ske genom mobilen, och din nacke är ofta böjd, blicken sänkt. Vi är som fastklistrade, samtidigt pratar vi om att vara mer offline. Tudelat – roligt allt det där, men vad gör det med oss? Blir det inte inflation i inspirationen?

 

Jag vet inte jag. Jag är en av användarna. Men ibland vet jag inte vilket syftet är. Det handlar kanske om att få uttrycka sig. Själv har jag funnit Pinterest på sistone, och där söker jag mer inspiration för olika projekt. Twitter blir min kontakt till vad som händer i världen, osorterat och från ämne till ämne. Facebook har numera blivit ett enda flöde av blogguppdateringar, så jag tröttnar lätt. Då tycker jag Instagram är roligare. Filter eller inte. Nu senast fick jag tips på naturligt glutenfria pannkakor, blev supergott. Men att hela tiden bli serverad lösningar, idéer och bilder gör att den egna hjärnan inte får utrymme att tänka. Att skapa. Att vila. Tänker jag.

 

Jag la ifrån mig både dator och mobil idag. Resultat? Jag somnade. Vaknade. Somnade igen.

 

Skansen Moments

 

 
Häst i motljus
 
 
Mitt hav
 

 

 

Dagens låt (spotify): Carolina Wallin Pérez – Pärlor

Och så en till: Carolina Wallin Pérez – Sanningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback