Variation & Motivation & Inspiration – tre goda ting

 

 

Som tränande person vill jag förstås utvecklas i min träning. Den stora frågan blir: varför tränar jag? Många av er vet redan att en av anledningarna är att få hjärnan att må bra. Ofta finns det ju flera goda effekter av träning. Men mitt främsta mål har ju varit det där diffusa ”må bra” - helylle, eller vad säger ni?

 

Men vikten då? Platt mage då? Tja, en stark kropp är snyggt – en kropp som orkar är nog det snyggaste som finns – och underlättar livet, men jag tror inte måtten är platt mage och en vikt som varken berättar hur många kassar från Ica som jag släpar eller hur många utfall jag klarar!

 

Något jag jobbar aktivt med just nu är min hållning – jag ryggar (haha) tillbaka när jag ser bilder på mig själv där hållningen är under all kritik! Det är inte snyggt på något sätt och ha axlarna hängandes framåt. Med bra hållning kommer utstrålning!

 

FBBC 2013          Foto: Christofer Lind

 

Min ledstjärna – din kropp ska inte vänja sig vid träningen, den ska tycka det är spännande – den ska vilja testa sina gränser. Med variation kommer utveckling! Min variation denna vecka har varit: danspass på måndagen, styrketräning på tisdagen och idag: kettlebell pass som Stepup2fitness har lagt upp på sin blogg. Enkelt, roligt och effektivt!

 

Dagens kettlebellpass - bild från stepup2fitness

 

Utveckling leder på sätt och vis till motivation – att bli starkare är ju en motivation i sig! Just nu är jag inne i en motivationsboost efter Fazer Blogger Boot Camp, så varje pass är efterlängtat! Men om man inte har motivationen då? Försök att skaffa dig en. Kanske läsa hälsosamma träningsbloggar (t ex den här, eller denna, eller varför inte den här?). Jag har lovat mig själv en present när jag tränat 50 gånger (starten gick i höstas, tycker mycket bra om SATS appen som visar hur många gånger jag har varit och tränat!).

 
Jag testar foam roller med Casall                    Foto: Christofer Lind

 

 

Inspiration: jag suger i mig det mesta i träningsväg – böcker, träningstidningar, bloggar, kläder.... Men att testa nya pass är ju en höjdare, särskilt om man gillar det man provar. Jag är just nu väldigt sugen på SOMA träning som börjar om några veckor på SATS.

 

 

 
 
Vad gör du för att få variation, motivation och inspiration?
 
 
Gillade du inlägget? Dela gärna på din Facebook! Här är direktlänken!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Stepup 2 Fitness

Glad att du gillade passet! Kram fina!!!!

2013-03-21 @ 14:43:02
URL: http://www.stepup2fitness.se/blogg
Postat av: Terese Alvén, sparkibaken.se

Variation får jag genom att träna olika saker, motivation genom att påminna mig själv om varför jag tränar och inspiration får jag av bloggar, musik, träningskläder och peppande instruktörer.

2013-03-21 @ 16:25:19
URL: http://sparkibaken.se
Postat av: Johanna

Du är min största träningsförebild! Du gör det på DITT sätt och för att DU vill. Det beundrar jag. Just so you know.

2013-03-22 @ 10:30:04
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback