Träna varierat!

Den senaste tiden har det blivit flera nya pass på schemat - som jag gärna delar med mig av - testa du med!
 
Att variera sin träning är inte bara roligt, det gör gott också!
 
Här är några nya favoriter!
 
En konditions- och styrkeklass, och även en del rörlighet. En mix mellan pilates, box och dans! Ett glatt pass skulle jag vilja säga, och riktigt utmanande för ben och armar! Den har funnits på SATS ett bra tag, och jag gillar!
 
Typ värsta tunga träningen. Det är en halvtimmesklass, där du använder riktigt tunga vikter, mellan 30-60% av din kroppsvikt. Har testat den två gånger senaste veckan, och jag rekommenderar en uppvärmning av ryggen innan man kör den här. Tycker mycket om den, men jag är rädd att det är lätt att få skador på denna klass, om man inte har träningsvana.
 
 
En klass som fokuserar på ben och rumpa. Också bara 30 minuter. Jag gillade den, men kanske att det ibland gick lite väl snabbt. Lätt att man slarvar sig igenom. Men tung, effektiv och rolig!
 
 
Hatkärlek. Den ger så mycket den här klassen, men den tar också. Energi. Jag har varit på några cirklar, och de har varit tuffa, tunga och alldeles underbara. Det är svårt att beskriva. Man undrar varför man är där, och ändå bokar man in nästa veckas klass.
 
 
Jag håller precis på och läser en ny träningsbok, som jag tror jag kommer att följa. Lite knixigt, för jag hade velat haft boken som app, där man lätt kan se övningarna i mobilen. Jag får se hur jag löser det här. Boken är skriven av David Seisay, även känd som D-flex. Boken heter Träna med D-flex: stjärnornas PT.
 
 
 
Hoppas att ni får en fin helg!!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback