Let´s dance!

Ja hörrni. Det gick som det gick igår på dansklassen. Det var hur svårt som helst och jag kände mig smidig som en elefant. Men sanningen är den att jag svettades - som om jag verkligen var på en dansklass! Men jag ska hålla mig till hederlig aerobics och styrketräning i fortsättningen...!

Idag har jag haft en trevlig dag. Började ambitiöst med att göra piroger på polskt vis. Innehållet i dem var surkål, svamp och lök. Men jag glömde att klämma ur vätskan ur kålen, så när jag kom fram till Agnieszka var det en enda stor pirog av det hela (dvs en degklump). Av 40 gjorda piroger lyckades vi rädda tio stycken! Men Agnieszka var fyndig för hon gjorde "leniwe" (svenska: lata) av resten, dvs vi blandade ihop allt i en enda röra och tog mer mjöl och fixade sedan små pastabitar. Det var gott och vi hade ett gott skratt dessutom gällande min kulinariska förmåga. Däremot ska jag ge det en chans till innan jul, för jag vet ju hur jag ska göra den här gången!

Bloggen slog bottenrekord idag: 1 besökare, och det var jag! Men jag skriver ändå, då jag trivs med det!

Kram
Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback