Förvandlingen!

Nej, jag är inte en varulv eller vampyr. Och det syns inte...än! Men jag kom iväg till gymmet idag - det blev ett core/flex pass och det kändes, det vill jag lova! Efteråt fixade jag ihop en god fetaostsallad med två smörgåsar med den suveränt goda färskosten som de säljer här på Hemköp (jag trodde aldrig jag skulle skriva något positivt om den affären...). Sitter nu med Sammy och Marius. Och en kopp vaniljte med mjölk, inte illa. Men är ju så sugen på en smörgås till - men jag håller mig, vet ju att jag bara vill det på grund av att det är såå gott! Är lite rastlös, surfar på måfå utan att hitta något intressant - tur att jag inte ska rekommendera någon länk idag, för det är tomt på den fronten.


Pratade med Ulliz tidigare idag - och hon har blivit sjuk, förmodligen influensan. Hon hade dessutom en sådan dag av jobbigheter så att det räcker och blir över. Ibland kommer sådana dagar och då är det bara att bita ihop. Jag kan nämna en aktör som jag tidigare kritiserat, nämligen ett teleföretag som Ulliz har problem med att avsluta sitt abonnemang. Fortfarande har de inte löst det - helt otroligt. Men nu ska det vara klart.


Bredvid mig på soffan ligger en bok som jag faktiskt funderar över att läsa: Vardagsmotion - vägen till hållbar hälsa (Faskunger och Hemmingsson 2005). Av två skäl: dels för min egen skull eftersom jag har haft svårt att hålla igång reguljärt och dels för att lära mig mer. Jag har ju en dröm att arbeta med rådgivning när det gäller kost och motion. Boken fick jag när jag pluggade till kostrådgivare, men jag hann aldrig läsa den.


På TV går det nu ett program om The Dixie Chicks, ett band som jag har lyssnat till mellan varven på min mp3spelare. Tydligen har de funnits sedan 1989 (!). Men deras skiva, vars namn jag givetvis inte kommer ihåg, är suverän. Den får mig att tänka på Ulliz, av någon anledning. Kanske för att hon också är suverän?


Okidoki, time to shut down the computer!


Hålla igång är mitt nya mantra!

Emilia


Vackra löv på höstpromenad på Djurgården hösten 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback