Veckans länk!

Ja, ni ser, jag är inte helt borta trots trötthet. Sitter dock och funderar över vilken länk jag ska välja. Det finns alltid en tanke bakom varje val. Ibland är det lätt, ibland inte. Först och främst vill jag bara säga att bloggandet har gått lite trögt idag (ja, till och med tangenterna känns tröga!). Det är som att hjärnan letar men utan att finna något. Hur ser ert surfande ut? Jag har ett par standardlänkar som jag i princip alltid går in på, de är: google, facebook, hotmail, gmail, gazeta.pl, spray (där avslöjade jag mig!), blogg.se, 1000apor.se (det är jag inte stolt över, men fasen, man är ju lite nyfiken på vad bröderna Schulman håller på med!), svd, dn...(de sistnämnda dock inte så ofta...). Blogg.se är bra, där listas de mest populära bloggarna, med KENZA i toppen och Charlotte Perelli har kommit upp på en nionde plats, inte illa...Sedan har de "veckans blogg", det brukar jag gå in på, det är alltid kul att se de bloggar som utmärker sig på något sätt. Är själv dock väldigt trött på de som tar upp mode som huvudinnehåll och sedan fotograferar vad de ska ha på sig. Nej, det är inte alls kul. Men sedan finns de som tar upp inredning, vilket torde vara mer intressant för mig, med tanke på att jag letar eget boende. Ja, tummen upp för kreativa inredningsbloggar! Jag slog på ordet "inredningsblogg" på google. Jag vill absolut inte krossa någons drömmar men resultatet blev 148 000! Sedan skrivs det säkert mycket om inredningsbloggar, så resultatet är kanske lite missvisande. Men det verkar vara trendigt. Undrar om det finns någon blogg som liknar min egen. Jag menar, jag försöker vara originell, även om det blir mycket tjat om hösten och tröttheten och bostadssökandet. Undrar om det finns en tvilling därute...? Vad tror ni?


Ah, om en kvart börjar tvätten - time to "knyta ihop säcken"! Veckans länk är: http://www.sfph.se/

Varför? Jo, jag tycker att de i grunden gör ett beaktansvärt arbete med något viktigt: att sprida kunskap om psykisk hälsa och ohälsa. Sedan känner jag ju Emily som jobbar där och hon gör ett kanonjobb, bland annat just med hemsidan! Hoppas att du läser detta Em!


Kram

Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback