Söndagstrött – men med planer i bakhuvudet!

Idag har varit en fullspäckad dag. Agnieszka ringde och väckte mig på morgonen, det fungerar faktiskt bra, så fort jag hör hennes röst blir jag liiite piggare. Så jag kom iväg till kyrkan och träffade lite människor på fikat efteråt. Agnieszka och jag nöjde oss inte med söndagsfikat utan gick vidare till "Lucky Garden" som ligger bortom Åhléns och bad om en Dimsum meny, det vill säga en äkta kinesisk meny! Vi åt kött, nudlar, kokospaj....det var spännande. Sedan gick vi vidare till Espresso House och drack lite kaffe.


Vid femtiden träffade jag Ulliz och Kostas på Odenplan. Vi gick till Mellanmålet för att visa Ulliz lokalen där vi ska repa (vi börjar imorgon!). Jag fick även tidigare idag se ett ungdomsrum som vi får låna av S:ta Eugenia, där vi också kommer att repa. Det känns så bra att många hjälper oss med allt. Men mycket har vi också oss själva att tacka för, vi har arbetat hårt med projektet, även om det har legat vilandes ibland.


Du kanske undrar hur det gick med "SOS från mänskligheten", boken som jag höll på att läsa? Den är färdigläst och i det stora hela får den fyra kaffemuggar av fem. Så här var det: inga obscena scener förrän mot slutet då en kidnappning sker av Benjamin (huvudpersonen) och en kvinna som heter Josefin (som också är en viktig del av boken) till en yacht. Där sker det riktigt äckliga och motbjudande saker, alltifrån våldtäkter till ren psykisk tortyr. Jag fick riktig ångest av det kapitlet. Rysningar och illamående och skräck. Men, det var ju en del av boken. Jag tyckte att det hela tiden hände spännande saker genom hela boken, så den kan jag rekommendera!


Klockan är nu strax efter halv åtta och jag har inga egentliga planer för kvällen. Det blir säkert en kopp te och lite städning. Kristian som jag känner via kyrkan kom förbi och sa att han inte hunnit med att titta på bloggen än och jag vill därför än en gång förtydliga: inget tvång, men gärna en kommentar om vad ni tycker. Har ni kanske tips på någon bra blogg? Jag läste om en kille vars mål är att bli miljonär innan han är 35 år i metro för några dagar sedan. Hans blogg heter http://www.hurjagblevrik.se/ och jag fann att det är intressant med människor som skapar väldigt specifika bloggar. Som i hans fall, där det handlar om ekonomi...Bara en reflektion!


Trevlig vecka!

Emilia

Kan någon ge mig en hand? Taget vid Liljeholmen av Agnieszka

Kommentarer
Postat av: malin

Kika gärna in på min blogg om du är intresserad utav sminkningar :) Har någonting som jg kallar "dagens sminkning" istället för "dagens outfit" - brukar vara poppis att följa :) kram malin!

2008-09-08 @ 10:12:38
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Christian Andersson

Hello Emilia.

Jag kände inte mig tvingad utan gav mig in här av ren egen vilja:). Hoppas du har fått sova. Ha det skönt/krille

2008-09-08 @ 10:45:31
Postat av: Emilia

Hej Kristian (vet inte hur du stavar ditt namn...). Kul att du kommit in på min blogg! Jodå, sovit har jag gjort, lite för länge dock :) Hoppas att vi syns ikväll på Eugenia, kursen börjar idag!



Kram

Emilia

2008-09-08 @ 13:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback