Så är livet ibland: härligt!

Jag har tur att ha Dorot (jag och en annan kompis Inga kallar Dorota för Dorot), hon tar verkligen hand om mig - det är knappt så att jag får hjälpa till i köket. Så jag trivs som bara den, det är skönt att få vara lite lat. Jag har hunnit tänka till en del under dessa dagar, bland annat hur jag ska möblera mitt vardagsrum! Jag har fortfarande kvar min idé om att göra en myshörna/läshörna med två bokhyllor i ena hörnet av rummet. Jag vill gärna få plats med ett skrivbord också - men en sak i taget!

Idag har jag sovit till tio, sen blev det frukost med Dorota - hon gjorde en fantastisk röra av nötter, katrinplommon och pumpafrön och solrosfrön tillsammans med musli och filmjölk - och det höll vi på oss hela dagen tills det blev dags för en sen lunch. Vi har fantastiskt väder här nu, solen lyset så mycket att jag var tvungen att dra ner persiennerna medan jag bloggar! Javisst är det fem morgonsolar av fem möjliga!

Vi har varit ganska aktiva idag, först var vi hemma hos Michelle (som var här igår) och åt mannapannkaka än en gång, eftersom det var så mycket sås kvar. Anna-Helena och hennes två döttrar Filippa och Olivia var också med. Dorot, Michelle och Anna-Helena skriver sin C-uppsats tillsammans. Om anorexia och livskvalitet - den vill jag med stort intresse läsa när den är klar! Stoffe, Michelles kille var också med på ett hörn. Och deras två mysiga katter Baby (det är en han) och Cindy. Oj, det var många att nämna! Efter att tjejerna pratat igenom sitt arbete med uppsatsen så fixade jag och Dorot lite saker och sedan kidnappade vi Michelle för att gå på en prommis, till Bryggarberget. Vädret fick komma till sin rätt med oss vandrandes. Vi stannade på en höjd och hade värsta utsikten, verkligen!

Nu är vi hemma, vi har ätit och jag har hunnit duscha. Livet är så ibland: härligt! TACK Dorot för dessa härliga dagar, de betyder mycket för mig!

Och ni andra: kram till er och tack för att ni finns!

Emilia



Spänn musklerna, spänn!


Katarina och jag...Och Dorot förstås! Katarina fyllde år precis!


Alltså praktiken var inte lätt....diskussion mellan blivande sjuksköterskor!


Baby....


Mannapannkakan....var mumsig!


Sötnosen Olivia!


Utsikt, blue skies without pain...


Dorot och Michelle! :)
Kommentarer
Postat av: Svennis

Hej! Det verkar ju vara en riktig bra semester. Ha det gott, kram Svenne

2009-04-01 @ 18:42:03
URL: http://www.dif.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback