Det är inte helt lätt...

att vara mig just nu. Jag tror inte på det här med många bollar i luften. Jag tänker att det är bättre att göra en sak i taget. Jaha, lättare sagt än gjort. Och det har också resulterat i att jag glömde köpa barszcz idag, dvs rödbetssoppa. Men de får ha det på Coop Bromma imorgon. Så det så. Pilutta dom annars. Jag sa för någon dag sedan att jag är mognare nu för tiden. De gyllene 30 närmar sig. Med stormsteg. Idag är jag 29 år, elva månader och typ några dagar. Mogen? Eh, ja, det kan diskuteras. Igår innan yogan (som för övrigt var fantastisk - Janne, du är bra, om du läser detta!) så gick vi förbi ett hus med en fantastisk fasad, alltså färgen på fasaden. Och jag gick omkring där och försökte få fram vilken färg det var: krrrr, mmm, raaa. Ja, hur som helst, tur att det bara var jag och Sven där. Uberomoget. Kan jag inte bara konstatera att färgen var röd? Nej, den var krapp, kom jag fram till senare. Envisa unge.

 

 

Kan ni fatta att jag är så dum och bakar havrebröd? NU. Alltså, en knäppare person får man leta efter. Bara för att det stod att jästen går ut idag. Perspektiv, människa, perspektiv! Men det blir gott till min Port Salut som jag har i kylen. Bra att jag kan vända allt. Nu måste jag fortsätta med julklappandet. Hann städa kylen idag. Och handla julklappar. Nu är jag faktiskt klar.

 

Jag får rysningar ibland - antingen när jag fryser. Eller när jag får reda på något häftigt. Just nu händer det simultant. För medan jag satt här i sängen och frös läste jag om fenomenet läsplattor - hjälp vad häftigt. Alltså, jag skulle behöva ett schysst digitalt anteckningsblock - och det här är lite åt det hållet - jag är mycket glad över inlägget som skrevs på bloggen Same Same But Different (där jag tittar in med jämna mellanrum) - och givetvis droppar jag en länk här till er. Saken med dessa tekniska prylar är att det kan vara läskigt samtidigt som det är häftigt - kanske är jag traditionalist och vill hålla mig till papper och penna? Nej, det handlar om att jag vill hänga med - och känner ibland att jag skulle vilja veta mer.

 

Men när det gäller böcker som jag själv läser, så tycker jag om det gamla hederliga formatet. Och allt som är digitalt är inte bra, i mina ögon. Det handlar om var, när och hur. Och det handlar om hur effektiva vi vill vara. För jag är ju lite förespråkare av att känna lugn. Såg ni att jag gjorde en direkt koppling mellan stress och effektivitet där? Måste tänka på vad jag skriver! Jag vet bara, att när jag ligger på dödsbädden (och nej, jag är inte döende, jag syftar på framtiden), då vill jag ha många lugna stunder att minnas! Men! Det vore häftigt med en läsplatta...

 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Sven

Se länk för krappfärgade överkast. Kram

2009-12-22 @ 22:04:07
Postat av: Jenna

Läsplattor lät spännande. Snacka om att jag inte hänger med i den tekniska utvecklingen ;) Skönt att vara städad klappad och klar! Jag är oxå äntligen det. Fick fixa det sista lilla idag som jag hade glömt idag. Nu blir det lite julbak, glögg och mys hela kvällen lång!



Hoppas du oxå får en riktigt härlig jul Emilia!

2009-12-23 @ 16:14:39
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback