Jag skulle vilja...

veta vad som gör mig riktigt glad. ? . Nej, för det är så att den schysstaste känslan är nog egentligen glädje och lycka - eller hur? En av de bästa i alla fall. Och det är ju dessa känsloyttringar som vi är ute efter, mycket handlar alltså om just känslor. Jag har skrivit om detta tidigare, men nu vässar jag pennan en omgång till. Jag har alltså kommit fram till vad jag jagar. Men frågan är om jag får det?

 

Idag när jag kom hem så la jag mig bara ner i sängen, tände julstjärnan och tittade på TV - en sådan där härlig engelsk serie, full av intriger och häftiga (gammalmodiga) outfits. Så när jag ligger där så infann sig plötsligt känslan av välbehag - åh, vad skönt att bara ligga här. Jag blev nästan lite förvånad. Men min nästa fråga är - ska jag alltså ligga i sängen hela dagarna och titta på engelska serier för att känna den där glädjen? Nej, det ska jag inte, för det är den sammantagna situationen som gör att jag känner som jag gör. Skulle jag bara ligga i sängen tror jag med största sannolikhet att rastlösheten skulle komma smygandes (eller springandes).

 

Lagomhet och vila i kombo - det är receptet. Jag pratade med Emily om detta med att känna dåligt samvete för att man inte arbetar på det som man "borde" arbeta på. Men detta borde, var kommer det ifrån? Mig själv, troligtvis. Och hur schysst är det, att sätta en massa borden, när jag just nu har bestämt mig för A. Säng B. TV.

 

Däremot kära vänner, tycker jag absolut att det ska finnas ett "borde" när det gäller att slappa - använd det som argument - aha, jag jobba nu? Nej, men jag borde faktiskt slappa... Jag är alltså inte ironisk utan ytterst allvarlig - sätt slappandet på listan, för det är viktigt. För hälsan och för välbefinnandet i övrigt. Jag försöker ha söndagar som vilodag, även om det kliar i fingrarna...

 

Idag mina vänner var jag först i kyrkan - mycket folk och en kraftfull predikan. Sedan träffade jag Sven, Emily och Anders och vi gick på allas vår Sirqus Alfon, det var en härlig julshow och vi skrattade åtskilliga gånger - sedan blev det mys på café John Chris på Drottninggatan - nu är det dock skönt att vara hemma och jag hoppas på tidig sömn! Det blev lite pepparkakor med Ädelost på tub samt en värmande kopp te (Kavli - väldigt god! Den gröna ska det vara!)

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Sven

Jag vill ha Sirqus Alfon i mitt badrum!



Oj, det ringer vem kan det vara? Jaså ska jag se på Next. Ja då gör jag det. Straxt



kram min vän

Sven

2009-12-20 @ 22:19:42
Postat av: Jenna

Håller fullkomligt med dig om att slappande bör stå på listan. Tror faktiskt att det är en av de största insikter som nått mig under det senaste hektiska om än roliga och händelserika året :) För att må bra måste jag ha min slappar och degotid helt för mig själv, regelbundet!

2009-12-20 @ 23:41:51
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback