Linser, träna, sola, läsa, stan, mat

Ja, det är bra att vara kortfattad, eller hur? Min dag har varit ett enda leende! Och nu har jag äntligen skaffat mig linser, de kommer inom några dagar. Och träningen gick bra, det var över förväntan vad LCHF-frukosten gav i form av energi och mättnad. Men det blev en banan för säkerhetens skull. Crosstrainern stod jag ut med i nästan en kvart och sedan fick armarna sitt, ryggen tränade jag också. Till sist mage och stretch, det var skönt. Men snart ska jag sova, för ögonen blundar av sig själva och jag var ju uppe tidigt. Om ni tittar på förra inlägget så finns det en bild på mitt kök på morgonen (07.30) - inte konstigt att jag går upp så tidigt, eller hur? Och så kan jag ju alltid tänka tillbaka....



Kommentarer
Postat av: Jenna

Vilka underbara soluppgångsbilder du har tagit!



Förut hade vi jämt kokosmjölk i thaimaten, men man kan ju få nog av allt ;) Det finns en bra affär som jag inte minns namnet på vid Hötorget (olof palmes gata) i Stockholm. Men mycket handlas även i vanliga stora matvarubutiker.



Det borde alla lära sig att göra, att lyssna och känan av vad kroppen behöver för stunden och vad man mår bra av, när man är hungrig, mätt osv :)

2009-07-16 @ 11:23:03
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenna

När jag upptäckte ägg-gröten äter jag sällan någon annan gröt längre. Älskar den! Det blir en helt annan konsistens och mjukare godare smak.

Jag brukar ex använda 1/2 dl rågflingor och 1/2 dl havregryn (eller bara havre ibland), i 1,5-2 dl vatten. Micra halva ordinarie tiden i micron, och röra i ett rått ägg riktigt ordenligt, och sedan micra lika lång tid ytterligare :)

2009-07-16 @ 11:26:43
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback