Ovan som jag är

Så är det lite jobbigt att kliva upp på morgonen. Men det går hyfsat, har börjat ställa in mig på att gå upp runt åtta. Och det är inte alls lika tungt som i höstas. Jag är en person som tycker om att sova helt enkelt.

Här på förmiddagen har jag intagit frukost och lite smått börjat packa. Det ska faktiskt bli skönt att komma hem. Det är första gången som jag åker hem till min alldeles egna lägenhet, så det är bland annat därför jag längtar. Men mest är det kompisarna hemma, det ska bli roligt att ses igen. Emily och jag ska ses på lördag, förhoppningsvis kan Ulliz också. Kanske att Elviz hänger på också. På söndag ska jag till Eugenia, tänk att det är över en månad sen jag var där sist, knasigt. Men enligt Agnieszka är det många som är borta nu under sommaren, så det är nog först till hösten som det kommer att bli det gamla vanliga gänget som samlas på söndagarna. Från och med september kommer jag vara följeslagare till dem som ska konvertera, vår konfirmationsgrupp blev tillfrågad. Först tänkte jag att jag inte var redo, men så pratade jag med en kompis och efter det insåg jag hur roligt det kommer att bli att följa den nya gruppen!

Det är som sagt inte långt kvar på vistelsen här i Polen, jag tänker på hur resten av sommaren ska se ut. Eftersom jag gillar listor så kommer en här:

1.Träna enligt tema-metoden (jag väljer ett träningstema för varje vecka, till exempel så ska jag ha tema simning snart! Ni får gärna komma med förslag!). Joggning ingår som standard och jag ska köpa nya springskor!
2.Lära mig mer om eget företagande och göra nödvändig research
3. Aha! Städa ur lägenheten och sedan när brorsan kommer så ska jag be honom montera handtag som jag köpte innan jag åkte iväg. Plus sätta upp mina persienner!
4.Hälsa på Mike och Maria och nyfödda Klara
5.Umgås med brorsan och hans tjej när de kommer till Stockholm (16 juli-27 juli)
6.Laga nya maträtter, försöka undvika att äta ute
7.Blogga, även på MåBra:s portal
8.Umgås med vänner
9.Yoga, hoppas jag på, ingår lite i punkt ett kan man säga. Kan annars vara så att jag lånar en bra DVD från Sven igen 10.Öppna ett sparkonto och räkna igenom min skatt (hoppas Carlos läser detta…)
11.Läsa böcker
12.Måla ja, jag har ju haft en tanke på detta, tog medvetet inte med mig några färger. Men jag har så där lagom lust just nu. Men å andra sidan kom jag på ett projekt inom måleri. Kan gå…

Jag kommer inte på något mer. Men det är ganska mycket med tolv punkter hur som helst. Det är nog bra om jag kikar på denna lista med jämna mellanrum, för det är lätt att man glömmer bort viktiga saker!.

Apropå bror min så träffades vi igår. Jag fick träffa hans fina Ania, de har varit tillsammans sedan oktober om jag inte minns fel. Vi åt på en trevlig restaurang och sen åkte vi hem till dem och tog det lugnt och åt megagod glass…Dessutom gjorde min bror fenomenalt gott kaffe, verkligen (se bilden nedan!) Han kan jobba som barista vill jag lova! Det ska bli roligt att de kommer till Stockholm, det är första gången för henne, så lite planer ska vi försöka ha.

Ni undrar kanske vad jag äter för mat? Polsk mat är väldigt god och dessutom näringsriktig. Det är potatis, kött, det är sallader, frukt och grönt. Jag gick igår, och ska även gå idag, till en ”mjölk-bar” som ligger här alldeles bredvid. Det är polsk husmanskost till bra priser – jag vet att jag idag ska ta mig lite kött och sallad. Funderar om jag ska skippa potatisen eller inte…Lite GI-tankar med andra ord!

Innan jag åker ska jag göra lite inköp också. Men det var det här med resväskan. Den är i princip packad och klar, men jag vågar inte väga den…Igår lämnade jag lite snyggt över en plastpåse med saker till min bror, och det gick vägen. De ska ju bara vara i Stockholm i tio dagar…

Dags att lägga upp dagens inlägg! Bilder kommer också!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback