Mysdag med Maria! Och allt däremellan!

Gäsp, klockan är bara nio men jag skulle lugnt kunna gå och lägga mig för att sussa sött. Men i min värld går det inte riktigt eftersom jag har en del att ta tag i: läsa klart en broschyr från skatteverket. Suck och stön. Och läsa en kompis´ uppsats, bara lite kvar...Jag tror det räcker så...Men disken och tvätten då? Hallå? måste ju sätta lite gränser för hur mycket jag ska göra på en dag!

Idag har jag:

1. Varit på massage - mycket trevligt och har nu fått förklarat för mig att tröttheten efteråt tyder på en bra massage och att man dessutom kan bli törstig efter denna typ av behandling. Jag kan härmed säga att jag blivit lite klokare idag.

2. Ah, det bästa på hela dagen: sitta på gateau vid Sockenplan med Maria och njuta av solen och gott kaffe med sötsaker till. Och hela tiden påpeka hur härligt det är. Mycket uppskattad aktivitet!

3. Jag har dessutom hunnit hämta mitt pass och jag har handlat mat. Men idag blev det favorit i repris: kikärtsbiffar - och denna gång med curry. Det blev en succé i min smak!

4. Luktat på sirener

5. Promenerat till Linde och lite därtill: nu vet jag hur man går hem till Maria och Mike från mig, det är närmare än vad man kan tro!

Nu har det i princip gått en vecka sedan detoxen startade och jag summerar: det här har varit givande för kropp och mitt matintresse. Jag har ätit överlag bra och druckit mindre kaffe och mer vatten. Resultatet är att jag är dels piggare, dels några idéer rikare gällande matalternativ. Jag har därför som mål att fortsätta en vecka till - håll tummarna för mig. Jag kan också meddela att jag märker en klar skillnad i mitt köpbeteende vad det gäller mat. Mycket i korgen är nu ekologiskt och jag gjorde idag en intressant iakttagelse. För några dagar sen var jag ju alldeles lyrisk över den koriander som jag köpte - den var ju som en enkel resa till Thailand! Men nu är jag ännu gladare då jag köpte ekologisk koriander, det är verkligen skillnad, den luktar mycket mer och smakar också därefter. Så tänk på det, att det handlar inte bara om att ekologisk odling är "bättre" för naturens skulle eller djurens skull, utan du får helt enkelt mer för pengarna (oftast hoppas jag)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback