Lite av ett tacktal...

Det är bra med dagar där man mer eller mindre är ute. Ja, solljuset är det som håller deppighet och annat sk-t borta. Sen finns det ytterligare faktorer som spelar in. Eller snarare personer. Två av dem, Maria och Klara, har jag spenderat dagen med - det var =





a) promenad i kanelbulleform (ja, vi gick runt runt här i mitt område)

b) Maria som fick vila benen i min soffa och Lill-Klara som sov så gott (och varmt)

c) mycket god fika (jag fick cred av Maria som tyckte det var lyxigt. Kan man skriva det i sin CV?)

d) Mike som kom förbi och helt plötsligt var det två kvinnor, en man och en bäbis här hemma. Värsta festen.

e) Maria är inte bara snäll och bra hon är även ägarinna av papper av olika de slag, tumstock och pennor. Jajemän: projekt "Emilia vill ha (jag citerar imponerat) högt vistelsevärde i sitt hem" Kunde inte sagt det bättre själv. Jag sitter här med en plan över hur jag ska skapa/göra mitt hem. Det känns faktiskt riktigt bra - och dessutom inte omöjligt! Jag lovar att kontinuerligt berätta, peu en peu, hur det är tänkt. TACK MARIA! Och Klara för att du är så söt. Riktigt roligt att mäta och inse att ja, jag har ganska mycket plats!





Innan jag och flickorna träffades så hade jag lite av ett förmiddagsmöte med Lisbeth. Här är det på plats med ett till TACK. Lisbeth gav mig perspektiv och verkligen handfasta råd med tanke på mitt företagande. Både vad jag kan göra och vad jag inte ska göra. Det är bra att träffa människor med så mycket erfarenhet för saker som kanske är självklara för många som arbetar med det skrivna ordet kan vara helt nytt för mig. Det gick fort och vi hade säkert kunnat sitta i flera timmar. Men! Det här med att begränsa sig tror jag stenhårt på (jag och Sven pratade om begränsning häromdagen - det kommer nog ett inlägg om det inom kort). Dessutom skrev jag ner en hel A4 och det kändes bra, konkret och verkligen användbart.



Nu är det dags att begränsa sig ytterligare, lyssna lite på musik och somna. Yogan var bra ikväll, trots att jag kände en viss okoncentration. Men Janne (yogamaster) varnade oss att det var fullmåne, så vem vet... Kanske påverkas jag mer än vad jag själv kan förstå...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback