Hösttecken

Det pratas ju ofta om vårtecken, med allt vad det innebär. Men på dagens morgonpromenad så kikade jag efter hösttecken och de är ju minst lika vackra. Färgerna förändras, luften är kyligare och om man är uppe riktigt tidigt så kommer det rök ur munnen. Denna vecka satsar jag på morgonpromenader och det gäller att ha en strategi. Jo för egentligen så skulle man kunna göra så mycket annat klockan sex på morgonen...Framför allt - har man bestämt sig så är det hetaste tipset att sätta på autopiloten - på med kläderna, jackan och skorna. Sen är det bara att låsa dörren och gå ut. Punkt. Det fungerade i morse och jag har prickat in alla dagar utom en, än så länge...

Dagen till ära så ska jag arbeta med demo idag - det är kaffe på menyn och jag känner mig taggad att sälja - bra tecken. Vi får se hur det går, det är PrisXtra Östermalm som gäller. Ska kolla upp var butiken ligger för jag har ingen aning. Jo, Östermalm var det. Men det kan ju vara lite var som.

Igår mina vänner umgicks jag med två kalaspinglor - Ulliz och Emily! Mina fina tjejer och det som stod på aktivitetslistan var att vi skulle hälsa på Em i hennes och Anders nya hus. Helt otroligt vad fint det är, och ej att förglömma skjutdörrarna till arbetsrummet (internt skämt). Det var ljust och fint och jag tror Anders har räknat att det fanns 70 spotlights. Också helt otroligt. Emily bjöd på soppa och fika och sen tog vi en promenad bakom huset där det fanns en stor park/trädgård. Gemensam variant. Storlek stor. Mycket uppskattat av Elvis som sprang runt och jagade pinnar.

Det var lite från vad som händer här på Morgonsolens sanning - en helg som väntar, berättar mer vad den innehåller nästa gång vi ses! Tjingeling!









Den sista bilden är en specialare - det fanns sittplatser mitt framför ett hus. Bringade mycket skratt hos vår lilla trio...

Kommentarer
Postat av: Matilda

mysiga fikafoton! och lustig placering på bänkar.. haha! :-)



tack så mycket! gullig du är!



ha en fin jobbdag!

kram M

2009-09-18 @ 10:26:56
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback