Jag har exakt tio minuter på mig!

För sedan ska dagens planering på pränt. Jag läser ett tiotal bloggar om dagen, men ibland kikar jag på Bloggvärldsbloggen. Hur mycket intressant som helst. Nästan så att jag finner prestation i att läsa så mycket som möjligt därifrån. Samtidigt är det stressande - hur gör hon, hur hinner hon? Och veckans tema är Jantelagen. Hon vill göra en motlista till dem som gör listor på vad de är bra på. Dvs helt tvärtemot Jante. Här kommer den förresten, kopierad från Bloggvärldsbloggen:

  • Du skall inte tro att du är något.
  • Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  • Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  • Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  • Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  • Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  • Du skall inte tro att du duger till något.
  • Du skall inte skratta åt oss.
  • Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  • Du skall inte tro att du kan lära oss något. 


  • Då testar jag att göra en motlista, här kommer Emilia-lagen



    Jag tror att jag är en bra och rolig person
    Jag är nog lika god som många andra, kanske till och med godare (smaka!)
    Jag är klok, kanske till och med klokare än genomsnittet
    Jag inbillar och tror mig vara bättre än dem som klankar på andra
    Jag vet ganska mycket, t ex hur ljuset ser ut klockan sex på morgonen
    Hm, vet inte vad förmer är riktigt, men det är jag säkert!
    Jag duger precis som jag är, för det är så jag är skapad
    Jag skrattar i o f s inte åt människor, men gärna med människor, allra helst medmänniskor
    Jag känner ofta att jag har människor som bryr sig om mig
    Jag kan lära er massor, t ex att linfröolja är en bra omega 3 källa

    19.59 piiip

    Jag hann!!

    Kram och godnatt snart!
    Emilia



    Kommentarer
    Postat av: Sven

    Utan dig Emilia vore livet fattigare!



    Till nästa version av Emilia lagen så ta bort: tror (det gör man i kyrkan) och nog.



    DU ÄR EN BRA OCH ROLIG PERSON :) Yaääää



    bolleram

    //Svenne

    2009-09-15 @ 23:33:39

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback