Vilken dag! Må-bra-recension med bottennapp...

Ja, innan jag recenserar vecka 12 så kan jag säga att idag var en toppendag - dels var lilla Klara på bra humör (hon kan nästan krypa nu!) och dels var det fettisdag. Jag och Maria drog iväg på en promenad till café LUX som sålde semlor för trettio pix styck. Jag gick in och köpte fyra och sedan bar jag paketet som om det vore guld. Dessutom var det utmanande idag med backar fyllda av snömodd (+vagn) och sedan skulle vi dirigera Monika (syster) hem till Maria. Väl framme ordnade vi te och semlor och Klara vaknade efter att ha sovit i nästan två timmar. Semlorna var fullpoängare! Lagom luftig och god grädde, mandelmassa med nötter som kändes och god semmelbulle. Det här var alldeles jättebra!

Sedan var det tänkt att jag skulle ha gått på öppet hus, Emma Pihl släpper en ny bok. Om kontroll. Jag ville gärna, men orkade inte riktigt. Så det blev en kvällsmässa i Eugenia, promenad till Slussen och i princip åka hem. Skönt. Ikväll ska här tvättas. Och ett tappert försök till att städa - det kan gå. På måfå!

Så var det Må bra utmaningen. Kanske är det för att det har gått så många veckor att jag inte bryr mig lika mycket. Jag vet inte. Men jag sätter 5/9 för förra veckan. Lördagen drog ner poängen rejält och dessutom har jag känt mig lite låg. Trots det har det funnits fina stunder:

- När jag träffade Maria och Klara
- Djurgårdspromenaderna med Herr Höckert
- Jag har läst lite i boken YCDBRALAI och fått inspiration till att skriva en recension
- Jag vet att jag är på rätt väg. Och bara det är ju hur bra som helst!
- Trevlig Lifepersonal när jag har jobbat med Nutrilett

Nu är vi inne i vecka 13 (7 veckor kvar till...ja, kan man kalla det mål? Jag vill ju fortsätta att må bra!) och planen är  l å n g s a m m a r e  tempo. Det tror jag blir bra.







Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Emilia. Du har alldeles rätt i att jag läser din blogg lite då och då. Alltid kul att se vad gamla vänner har för sig.

Trist att höra att du känt dig lite låg, kanske gör det dig lite gladare om jag säger att din blogg i mitt tycke alltid bjuder på trevlig läsning.



Ha det bra.

Hanna

2010-02-16 @ 23:58:17
Postat av: junitjej

En sådan fin och trevlig blogg du har!! Besöker dig gärna fler gånger.

2010-02-17 @ 16:44:15
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback