Måbra vecka 16 och 17

Det finns saker som jag funderar på. Vad det är som gör att jag gör det jag gör, till exempel. Och varför jag inte säger vad jag känner, i de lägen som jag borde. Våga. Men som sagt, det krävs att jag lyssnar inåt. Vilket var utmaningen de sista dagarna förra veckan. Som jag har lyssnat. Men mina öron och mitt sinne har vid dessa tillfällen fått möta ett kargt inre. Detta innandöme kräver vila. Så jag har vilat. För jag tolkar det jag inte hör. Det kan vara så tyst. Att jag blir rädd. För förmodligen har jag massor att säga till mig själv. Men som sagt – våga lyssna. Och jag ber till mig själv att våga säga allt. För jag litar väl på mig själv?

 

Dagen är måndag. Jag sov ut till klockan halv tio. Målet är ändå att komma upp tidigare – av den anledningen att jag vill få in ett yogapass på morgonen. Det har blivit en hel del kundalini här hemma och jag känner hur bra det är för min kropp – så varför inte fortsätta. Mycket möjligt att det kommer kännas lite motigt att kliva upp, men det tror jag enbart är fysiologiskt – kroppen har helt enkelt inte vaknat.

 

Snart ska jag iväg till Årsta – det ska bli mysigt! Det är förstås tjejerna Maria och lilla Klara som jag ska träffa – i vanlig ordning! Den senaste timmen har jag arbetat på en lite längre artikel – det var produktivt och roligt!

 

Eftersom jag många gånger har skippat att recensera Måbrautmaningen tänkte jag ändra lite – så här är resultatet för vecka 16: 8/9! Människor i min omgivning driver lite med mig, eftersom jag hela tiden poängsätter – men det kan jag ta! Det är en uppskattning av hur det har gått helt enkelt.

 

Inför vecka 17 (sen är det bara 18, 19 och 20 kvar!) vill jag: satsa på kundaliniyoga för att öka inlyssnandet av mig själv. Lyssna inåt, trots att det kan vara smärtsamt. Lyssna, lyssna.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, att lyssna på sig själv.. Det är verkligen lättare sagt än gjort. På något sätt tror jag att man undviker att höra sig själv för man kanske skulle bli tvungen att göra en eller två förändringar och det är ju jobbigt. Jag vet vad jag har, även om det inte är det bästa, men inte vad jag får.



Du skriver om tänkvärda saker!

2010-03-15 @ 20:47:47
URL: http://ettlivirorelse.blogg.se/
Postat av: Jenna

Visst är det härligt när man kan börja ut vinterkläderna sakta men säkert :) I övermorgon åker vi till fjällen, och när jag kommer hem därifrån har jag bestämt mig för att göra vår!



Vad kul att du vill börja yoga mer på morgonen förresten. Någon gång i framtiden vill jag oxå få in mer yoga i min träning. Jag har insett att jag bara inte får till det regelbundet, för jag vill inte prioritera bort annat för tillfället, men lite här och dar kommer jag att få in ett pass eller två. Jag funderar på att köpa någon av alla träningsvideos som säljs :) har du några tips för en nybörjare? Kram!

2010-03-15 @ 20:51:13
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback