När saker och ting fungerar.

Så är det ju alldeles utmärkt. Visst känner jag att jag vill MER. Men varför egentligen? Bra fråga, men den orkar jag inte svara på just nu. För saker och ting fungerar ju faktiskt. Blev inspirerad av en artikel på fitmama idag - jag länkar så får ni också ta del av kostekonomens råd vad gäller nyttighet och kost.

Jag är ju onekligen intresserad av mat, det är ju så att det är i fokus. För jag vet ju effekten av en bra kost. Och sömn. Och därför vill jag inte strunta i det. Plus att det är roligt! Bara det faktum att linssoppa är standard hos mig just nu. Kombinerar jag det med spannmål så behöver jag inte oroa mig för proteinets kvalitet. Jag har nu bara ätit rött kött en gång sedan den 17 februari - och det fungerar alldeles utmärkt. Jag mår prima - om man bortser från den förkylning som slog till med uberkraft. Men samtidigt - förkylningen gjorde att jag tog det lugnare. Och spelade schack med morfar. I fyra timmar. När jag och morfar spelar schack så sitter vi och diskuterar varandras drag - vad som skulle kunna tänkas vara det bästa draget. Men! Ibland säger morfar att nu säger vi inget mer utan spelar bara. Då är det allvar och vi har möjlighet att vinna. Båda två. Mycket spännande. Och krävande. Men jag vann! Sedan backade vi några drag och så fortsatte vi att spela.

Nu mina vänner är klockan närmare halv tio. Och då, trots att det är roligt att sitta framför datorn, så tänker jag stänga ner. Jag har en bok att läsa. Den där om aboriginerna som jag fick låna av en vän - Budskap från andra sidan. Mitt budskap till er är: vill ni också MER? Eller är det bra som det ÄR? Varför vill vi mer? Vad är det vi söker....? Det är ju på något sätt i här:et och nu:et som saker och ting händer. Jag blir inte klok..

Idag fick jag ytterligare ett nej på en artikel, men det kändes bra ändå, för jag vet att jag ska sälja in den på en annan tidning där den passar bättre. Vilket påminner mig att jag har ytterligare en som ligger och dammar. Två stycken - men ingen såld - nästa vecka blir det fokus på försäljning med andra ord!

Stor varm kram till er därute - undra hur många av er som jag känner.... Du som läser får gärna lämna ett avtryck!




Kommentarer
Postat av: Dorot

Kram

2010-03-05 @ 19:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback