Att Bestämma sig för Så Lite som Möjligt

Skura. Skura. Skura. Stopp. Mat. Åka.

Det var ju det här med strategier. Eller taktik kanske är bättre ordval? Vad vet jag. Jo en sak vet jag. Att det är bra att bestämma sig för EN sak. Och liksom nöja sig med det. Kan meddela att badrummet är så skinande rent att jag nästan bländas när jag går in. Ska strax inviga det nyskurade badkaret med att duscha. Min hårborste har mystiskt nog försvunnit. Det roliga är att varje gång jag hälsar på finaste Dorot, så förlägger jag borsten. Sist hamnade den bakom hennes säng, när hon bodde i Karlskrona. Men min tanke är att jag nu har den här hemma någonstans i lägenheten.

Stopp. Mat. Åka. Det är där jag befinner mig nu. På Stopp:et. Jag ska strax laga lite mat, det blir ekologiska tortellini med spenat och ricotta. Till det lax. Sen någon frukt. Sen är det som sagt dags att Åka. Till mamsen och kolla posten. Träffa Svenne.

Ikväll är det volontärarbete på gatan. Jag har kvällsansvar, så jag ska handla litegrann. Och klä på mig megavarmt. Ni som undrar över volontärarbetet - vi står på gatan och delar ut varmt kaffe, mackor och bullar till gatflickorna. Samtal blir det också.

Vi håller på att förbereda lite julklappar till tjejerna, till den sista gången vi står (det är den 18 december). Om ni har kontakt med några företag (känner marknadspersoner eller liknande) så får ni gärna förmedla kontakt. Mitt första försök är att kontakta Body Shop och höra ifall de vill skänka lite produkter. Själv ska jag sitta och göra julkort, som jag tänkte skulle fästas till presenterna. Om du har råd/tips på hur vi kan fylla våra presenter - skicka gärna mail eller skriv i kommentarerna.

Kram
Emilia


Utflykt till Helsingborg där vi gick upp till ett utsiktsställe. Min syrra i rosa halsduk!
Kommentarer
Postat av: Dorot

Nä men. Vad säger du! Var tog hårborsten vägen. Vi pratade ju om den sist när du var hos mig. Och jag tror jag kollade under sängen innan du åkte om din hårborste inte hade några planer på att stanna hos mig igen. Den kanske trivs under min säng, vad vet jag.



Klä dig varmt ikväll. Jag sitter hos Martin på soffan och dricker vin och vilan medan han lagar mat. Snacka om att känna sig bortskämd. Kram

2010-11-27 @ 19:18:18
Postat av: Svenne

Gillar

2010-11-28 @ 18:41:42
Postat av: mikaela

jag skall skriva om järn någon dag :)

2010-11-29 @ 18:57:35
URL: http://mikkatude.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback