Cirkelgym & Indoor Walking!

Tjoho vad jag är glad! Jag har nu förstått varför jag är skapad till träning - jag mår bra flera timmar efteråt - men då måste pulsen upp ett snäpp! Och det gjorde den efter att jag hade gått på Friskis&Svettis pass Cirkelgym (med Anette som instruktören hette) och sedan Indoor Walking (med Erik). Så här är det. Ända sedan jag gick på gympa i högstadiet har jag alltid tyckt att jag är lite dålig på träning. Jag var den som blev vald sist, och jag var även den som under gymnasiet tyckte det var roligare att springa iväg på aerobics (jag fick mitt första träningskort när jag var 16 år - tack mamma!!) än att hänga i rep eller gud förbjude - hoppa längd- eller höjdhopp. Kort och gott, mitt träningssjälvförtroende var megadåligt. Det här har jag tänkt och kommit på den senaste veckan, att jag nu måste våga ta i! Och det gjorde jag idag! Det kändes bra och jag blev peppad av alla andra också, särskilt på Cirkelgym - verkligen effektiv träning - 20 stationer och man går varvet runt. Det som fick smilbanden att  gå upp extra mycket var att jag träffade på Jenna, vars blogg jag har följt i över två år! Hon är en inspiration och vill ni läsa en träningsblogg som tar upp även den mentala biten - klicka in där!

Hur som helst - jag har även hittat en träningsform som passar mig (och jag tror att Herr Höckert, bäste vännen, också borde ge det en chans) - och det är Indoor Walking - man trampar på en crosstrainer och det finns olika ställningar som gör att det kan bli mer tungt. Jag ska undersöka saken om jag kan träna bara indoor walking på något gym, med klippkort eller liknande. Är inte riktigt redo att köpa ett träningskort, för jag tycker det är motiverande med klippkort - då kör man verkligen! Ingen slentrian liksom! Imorgon kommer en artikel om dessa två träningsformer - på Livskick.nu! Och gillar ni den - så kan man betygsätta artikeln!




Kommentarer
Postat av: malin

Både cirkelfys och indoor walking är två av mina favoriter. Cirkelfys är ett måste för mig varje vecka, så roligt! Indoor walking har tyvärr inte kommit till F&S Halmstad än men kommer snart. Jag har testat passet på svettisdagarna, träningskonvent för F&S ledare, och blev fäst på en gång.

Hälsningar Malin - en ny läsare!!

2010-11-12 @ 19:43:37
URL: http://malingerdle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback