Du Ängel, Du Tid, Du Liv

Man får reda på ganska mycket hos frisörskan, sådär på morgonkvisten. Med tandkrämssmak i munnen, fick jag reda på att Hagsätra-linjen ska tas ur bruk mellan mars och september nästa år. Och jag gladdes över tanken att gå från Gullmarsplan varje gång jag ska hem. Motion som liksom tvingas på en. Om man inte vill ta bussen förstås.

Vi hann prata husdjur, kyla, träning och Enskede Gård innan hennes verk blev klart = ny frisyr på mitt huvud. Hon klippte en hel timme, och det kändes som att mitt hår var ett hantverk. Så också det något högre priset än vad jag är van vid. Men det var det värt, och jag kom hem med lite hårprodukter också. Men mest gillade jag det faktum att frisörskan och hennes syster varit på samma ställe i 31 år! Det satt något i väggarna. Sen kan det också vara så att jag har smittats av 30-årssjukan. Jo. Men det är något som har förändrats. Hur:

* jag har redan julpyntat och jag städar maniskt
* jag föredrar varma skor istället för snygga skor (fast jag tycker de är snygga också)
* jag motionerar mer än förr - vill må bra (inte bara se bra ut)
* äter regelbundet och njuter av att husfrua
* jag planerar redan nästa år (suck)

Nu på lunchen hade jag en intervju med en mycket spännande kvinna, som kan mycket om löpning! Och nu till det som jag gillar mest av allt - ut och gå! Det är sista etappen på Tvärbanan - så nu kör vi Årstadal till Alvik - och firar med vedugnspizza i Alvik (the best) och Harry Potter i Kista. Hur bra kan det bli







Ps. En liten knapp har installerats till Herr Höckerts  ära. Men det är tillåtet för er andra att trycka också!

Kommentarer
Postat av: Kinga

Jag vill se din nya frisyr!! :-)

2010-11-30 @ 19:54:25
Postat av: Svenne

Gillar snygg knapp du fått till, GILLAR! Bra jobbat

Tack å gonatt

Svenne

2010-11-30 @ 23:39:42
Postat av: Ida

Ser riktigt mysigt ut i huset och mums med lussebulle i alla fall om man har pärlsocker på :)

2010-12-01 @ 00:36:11
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Dorota

Vad är kort på din nya frisyr?

Kram

2010-12-01 @ 08:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback