En trötthet som förlamar

Lite konstigt det här. Jag kom till biblioteket för kanske 40 minuter sedan. Satte mig vid fönstret med en bok*. Och så kom den förlamande tröttheten. Ögonen vill bara blunda. Ja, helst så skulle jag sova. Det känns mystiskt. Jag sov ut i morse, efter en sen hemkomst i natt. Finns någonstans en tanke att det är bra att somna innan klockan tolv. Igår kväll var det en trevlig sammankomst. Egentligen på två ställen - först i kyrkan (kursverksamhet) och sen på Vassa Eggen. Jonathan fyllde 30 år och han lyckades med konststycket att samla ihop en hel drös med människor - tre bord fulla. Det var mat och dryck (tydligen väldigt gott, jag hade redan ätit) och även sång som J:s vänner stod för. Intressanta samtalsämnen och inspiration. Kom hem vid ettiden.

På bibliotek kan det hända allt möjligt. Både trevliga saker och mindre trevliga. Men som observatör välkomnar man båda. Det är olika människor som hamnar i denna oas. Ibland undrar jag var gränsen går...? Nu ser jag några vakter som går omkring och nog har lagt märke till något. Jag ska nog gå på en vandringstur och se vad som händer. I brist på annat. Kan vara kaffe som jag behöver!

*Läser på om svenska skrivregler och vanliga misstag. Och mode/trender inom ord och uttryck. Är inte helt förtjust i upplägget, boken kunde ha varit mer pedagogisk.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback