Vad ska jag välja?



När dagarna går, och jag skriver lite mindre till förmån för annat, då blir det svårt att välja. Vad jag ska berätta om. Här är mina alternativ, i bildform. Jag kan berätta om att....




....jag hunnit springa ett pass denna vecka, det var underbart....



...jag gjorde en vacker cheesecake som nu huserar i min frys... och jag är hemma ensam...det är nog det bästa
Just ja. Jag tycker också du ska göra en



...jag var på Löplabbet igår, där Topphälsa inspirerade med lite smått & gott! Jag blev ju så sugen på att springa, men det är svårt när man känner att det killar i halsen. Kul att se lite nya kläder och träffa folk!



...jag precis ätit en grymt god middag! Och det ska ni få receptet på nu:



RECEPT PÅ EN EMILIAS RÄKHIMMEL

Räkor för en person (där får du då känna efter vad som passar dig i mängd

Purjolök, skuren ca 2,5 dl
3 champinjoner, skurna i bitar
1-2 vitlöksklyftor
1 msk sambal oelek
2 msk tomatpuré
2-3 msk sojasås eller liknande
Rapsolja & Olivolja

Serveras med ris och lite riven parmesanost

Skala räkorna. Stek purjolöken, svampen och vitlöken i en blandning av raps - och olivolja (jag vet inte varför, men jag har börjat blanda de två). I med räkorna! Tillsätt sambal oelek, sojasås och tomatpuré och blanda om ordentligt. Några andra favoritkryddor? Jag tog lite chili lime som jag hade i en kryddburk. Inte värma för mycket när räkorna är i, utan mest värma upp. Färdigt!

Sen är det klart, då har du förhoppningsvis räknat ut att du börjar med att sätta på riset! Och sen mot slutet river du lite god parmesanost på! Hoppas att min räkhimmel smakar!
Kommentarer
Postat av: Suzan

men muuuums!!! kom hit o spring med mig!!! Imorgon? =)

2011-08-31 @ 19:33:17
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback