En kväll med mat & rim

För bara några timmar sen körde jag mitt första löppass efter förkylningen. Nästan sex kilometer blev det, och det finns flera ord som kan beskriva känslan: lycka, styrka, endorfinrus, stolt.... Det var spännande, eftersom underlaget är annorlunda nu, och vintern har börjat smyga sig in. Men det gick bra, jag var lagom klädd och några broddar behövdes inte än. Men ifall det skulle behövas så har jag införskaffat det, samt en reflexväst!

Igår hade vi familjemiddag - lax med potatis och pepparrotskräm, och brysselkål med dressing av citron och honung. Himla gott och trevligt. Sen satt vi mest och slappade i soffan, tills mamma tyckte att det var dags för rim. Sagt och gjort. Vi fick till några riktigt bra rim. Det gjorde att jag idag började rimma till några av mina klappar. Faktiskt riktigt roligt! Delger vid ett senare tillfälle (efter jul).


Hyacinterna blommar inte än. Men det gör jag, i löpningen!



Sex laxar i en laxask? Nja, men fem i en ugn!



Tre Arvidssonska damer                                            Foto: C. Lind



Sven undrar



En kort promenad för att piggna till lite. Här mamma i en ny mössa



Kvällen avrundades med tre tappra som spelade kort         Foto: C. Lind & E. Arvidsson





Träning ligger mig ju varmt om hjärtat. Snart kommer ett inlägg med några tankar. Hold on!


Kommentarer
Postat av: Dorota

Så fina ni är!!! Kram på er alla!



Ps. Rimmade ni på svenska?

2011-12-22 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback