I´ve been ViPR-ized! Och TRX. Och Yogalates.

Gårdagen var full av träning - då SATS (som har ny hemsida!) bjöd in press för att testa vårens nyheter! Jag var där med Johanna, och jag fick testa något som jag tror kan slå i vår - nämligen ViPR! Vadå, VIP vadå? Nu ska ni få höra!

ViPR
Du har ett redskap i denna träning, som är ett rör i gummi med handtag. Det finns olika vikter och jag valde den lättaste - 4 kilo. Men lätt var det inte! Pulsen gick upp efter bara några minuter, och att använda sig av redskapet var både effektivt och roligt! En annan klar fördel är enkelheten i detta pass - ingen svår koreografi och dessutom - svårt att fuska! Man kan verkligen ta ut sig och du tränar både kondition och styrka! Det här var nog ett av de bästa träningspassen på länge för mig - och jag märkte också intresset hos de andra deltagarna! Bland andra var Terese från Sparkibaken där, och träffade även på Anna som är redaktör på Hälsa! Johanna fick agera fotograf och det gjorde hon alldeles utmärkt! Här kan du läsa om Sparkibakens recension av träningspasset!



Presentation och början på ett grymt pass ViPR


Swing it tillsammans med instruktören Fredrik Sjöberg



En Emilia. Och Anna från Hälsa



Sparkibaken i täten i "det bästa laget" som vi kallade oss!



Så här glad blir man av alla endorfiner!



Och ännu gladare av att få vara med Johanna!



Ett annat pass, som vi också fick, testa var TRX - som jag redan testade i våras, det kan du läsa om här. Jag fotograferade på gårdagens TRX då jag kände mig mör efter ViPR! Här ser ni mig i action!


En Emilia efter ViPR-passet

Och så var det förstås spännade med Yogalates - en blandning av Yoga & Pilates - och det tredje passet vi fick testa på SATS igår. Det kommer jag däremot skriva om i ett annat forum - och länkar förstås när det är dags! Det var Annette Lefterow som höll i passet!



Annette



En Emilia




Mycket bra dag igår! Fem morgonsolar av fem möjliga!
Kommentarer
Postat av: Terese Alvén

Kul att träffa dig igår. Vi springer in i varandra ganska ofta numera :-) Skönt att det är fler än jag som har träningsvärk!

2011-12-15 @ 15:37:16
URL: http://sparkibaken.se
Postat av: Dorota

Vad häftigt det låter! Inget konstigt att du har träningsvärk! Kram

2011-12-15 @ 18:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback