Just nu i Tysta Veckan



När jag var hos Dorota & Martin (om det kan du läsa under juli månad, t ex här) lagade Dorota ihop något som jag verkligen fastnade för! Hon stekte upp zucchini och lök, och i med japansk soja. Jag stekte ihop samma variant idag, i lite olivolja (obs! ej för hög värme!). Hade i vitlök i pannan också! Det är ju ingen färdig rätt, så jag skar upp tomat, feta, paprika och solroskärnor på det. Vegetariskt, gott och nyttigt!





Så var det min craving som fick mig sysselsatt idag. Jag bakade två sorters bröd, bland annat detta hamburgerbröd. Och när jag ändå var igång, gjorde jag ett av mina favoritbröd (ej på bild). Det blev hamburgare ska ni veta, och gott som sjutton! Jag blandade nötfärsen med hackad lök, chili och lite olika kryddor. Gjorde ganska små hamburgare, för att kunna ta två stycken till varje hamburgerbröd (som blev gigantiska!). Dressingen: blandade creme fraiche med majonnäs, ketchup, chilisås och lite kryddor - helt klart godkänt! Tog lite färsk ekologisk basilika till, och gurka! Sen är jag lite förtjust i kapris, så det var bara att köra!





Snart vänner är det dags att lägga sig. Morgondagen är tom i tysta veckan, och det är meningen. Hade tänkt att springa lite. Men framför allt - bara vara! Så här ser det ut nu hemma hos mig, har tänt en massa ljus! Badade och scrubbade hela kroppen - skönt. Och så dricker jag kallt citronvatten, för att snart gå och lägga mig!






Stärker mig. Och undrar varför det ska vara så svårt. Att följa sig själv och sin övertygelse. Det är en kamp, men samtidigt en rening. Låt det goda vinna.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback